Advarsel
Fra : Søren

Dato : 06-11-03 06:26

Lad for Guds skyld være med at åbne attachment i indlægget "Install that
correction package"
Den indeholder en virus.

mvh
Søren

Fra : Nina Svanholm

Dato : 08-11-03 11:35

Hmm, jeg har ikke åbnet den, men jeg aner ikke hvordan jeg får den fjernet.
Nogen der kan fortælle mig det -jeg er umådelig dum til computere........

Venlig hisen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 08-11-03 15:06

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Hmm, jeg har ikke åbnet den, men jeg aner ikke hvordan jeg får den fjernet.

Selv Hmmm...!
Du bruger Outlook, så du har sansynligvis allerede åbnet den, bare ved
at se på den. En af de største farer ved at bruge Outlook.

Normalt fjerner du filen ved at pege på meddelelsen og trykke på
"delete", men hvis du har aktiveret filen skal du have fat i en
virusscanner. Dette kan iøvrigt anbefales i alle tilfælde.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Marlene

Dato : 08-11-03 16:19

"Ole Braad-Sørensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "delete", men hvis du har aktiveret filen skal du have fat i en
> virusscanner. Dette kan iøvrigt anbefales i alle tilfælde.

Og der kan du evt. bruge www.avast.com, som er gratis til privat brug. Jeg
bruger selv programmet, og det er ganske udmærket - på højde med Norton vil
jeg mene (har brugt dette program tidligere). Programmet checker alle
indgående og udgående mails (samt naturligvis scanner filerne på din
computer), og programmet bliver opdateret flere gange om ugen.....

Hestehilsner

Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 10-11-03 09:02

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indgående og udgående mails (samt naturligvis scanner filerne på din
> computer), og programmet bliver opdateret flere gange om ugen.....

Takker mange gange

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 14-11-03 14:26

Det har også undret mig med de virusser der kommer ind i nyhedsgruppen, jeg
har fks flere gang set en virus jeg tit får, en fra "microsoft" noget med at
føkge et link, og så inficerer den eller computeren.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-11-03 15:04

Matilde Bøgh wrote:
> Det har også undret mig med de virusser der kommer ind i nyhedsgruppen, jeg
> har fks flere gang set en virus jeg tit får, en fra "microsoft" noget med at
> føkge et link, og så inficerer den eller computeren.

Det er en variant af W32/Swen. Meget irriterende. Jeg får 300-400
eksemplarer om dagen - og de fylder en del hver.

Hvis så bare man kunne se afsenderen, så ville det være meget nemmere at
få udryddet den slags.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Mette Pedersen

Dato : 15-11-03 23:40

Jeg har også fået en del af disse mail, men jeg har brugt noget tid på at
blokkere afsendere som jeg ikke kender + jeg har i en periode blokkeret
afsender mail der fylder ca. 145 kb.

I kan også i jeres E-mail lægge et FJERN ind, så kan I undgå en del af disse
spam mails.

Det er hovedsalig når I bruger nydhedsgrupperne.

Det er p... irreterende

Hilsen

Mette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 10-11-03 09:01

> [...]

> Du bruger Outlook, så du har sansynligvis allerede åbnet den, bare ved
> at se på den. En af de største farer ved at bruge Outlook.

NÆ næ, den står der bare jeg har ikke åbnet den så jeg kan læse den, hvis du
forstår hvad jeg mener. Men hvis jeg trykker på den så er den jo åbnet, og
så er det at jeg ikke aner hvordan jeg får den væk.........

> Normalt fjerner du filen ved at pege på meddelelsen og trykke på
> "delete", men hvis du har aktiveret filen skal du have fat i en
> virusscanner. Dette kan iøvrigt anbefales i alle tilfælde.

Hmm, jamen hvis jeg peger på den så aktiverer jeg den vel?! ARGH! -jeg er så
træt af alt det virus og spam mail lor...
Tak for hjælpen, jeg må prøve og se hvad jeg finder ud af

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-11-03 09:33

Nina Svanholm wrote:

> NÆ næ, den står der bare jeg har ikke åbnet den så jeg kan læse den, hvis du
> forstår hvad jeg mener. Men hvis jeg trykker på den så er den jo åbnet, og
> så er det at jeg ikke aner hvordan jeg får den væk.........

Man kan ikke slette beskeder i nyhedsgrupper (men det kunne måske være
meget interessant hvis man kunne :). Hvis outlook er sat forkert op
(standardindstillingerne) kan det finde på at afvikle f.eks. en virus,
bare man klikker på den (og dermed preview'er den).

I dette tilfælde ser det dog ud til, at man skal køre den vedhæftede fil
manuelt. Og det bør man *aldrig* gøre hvis ikke man ved med sikkerhed
hvad det er.

> Hmm, jamen hvis jeg peger på den så aktiverer jeg den vel?! ARGH! -jeg er så
> træt af alt det virus og spam mail lor...
> Tak for hjælpen, jeg må prøve og se hvad jeg finder ud af

Jeg vil foreslå dig at skifte mail/news program. Når 98% (gæt) bruger
det samme program, er det ikke svært at regne ud hvilket program
virus-forfatterne vil tage udganspunkt i...

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-11-03 10:59

> [...]

> det samme program, er det ikke svært at regne ud hvilket program
> virus-forfatterne vil tage udganspunkt i...

Hmm, jeg overgiver mig. Jeg bliver simpelthen nød til at få en der har
forstand (og tålmodighed) til at lave det, for jeg har ingen af delene
Takker mange gange for hjælpen.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 11-11-03 11:29

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb0b5ea$0$27439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Snip

> Hmm, jeg overgiver mig. Jeg bliver simpelthen nød til at få en der har
> forstand (og tålmodighed) til at lave det, for jeg har ingen af delene
> Takker mange gange for hjælpen.
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Du behøver såmænd ikke at have forstand på det, hvis du installerer et
virusprogram, da det checker alle dine mails og hyler med diverse sirener,
når en mail med virus er på vej ind til din computer.

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-11-03 11:23

> [...]

> virusprogram, da det checker alle dine mails og hyler med diverse sirener,
> når en mail med virus er på vej ind til din computer.

Jooo, men det skal jo installeres, ik´? -Jeg mener det virkelig når jeg
siger at jeg ikke fatter det! Jeg kan kun det jeg skal bruge, alt andet er
volapyk for mig

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 11-11-03 13:30

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb0bb57$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> siger at jeg ikke fatter det! Jeg kan kun det jeg skal bruge, alt andet er

Hvad med en Norton Antivirus? Den bruger jeg selv. Man putter bare en cd i
cdskuffen og så guides du igennem på dansk. Og så kører den selv
opdateringer og scanninger osv. Den er ikke svær at bruge.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 11-11-03 15:14

> [...]
> siger at jeg ikke fatter det! Jeg kan kun det jeg skal bruge, alt andet er

Jo, men det er bare at trykke på download på deres hjemmeside, og så klarer
programmet stort set det hele selv.

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-11-03 10:32

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men det er bare at trykke på download på deres hjemmeside, og så
klarer
> programmet stort set det hele selv.

Næ næ næ næ, nu har jeg lige været derinde en gang til og kikke. Jeg
trykkede på den nævnte knap og vupti værsgo at vælge et eller andet der står
på engelsk -Nej tak, jeg har bare ikke forstand og slet ikke tålmodighed til
det -desværre

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 20-11-03 20:12

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb5f7ec$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
står
> på engelsk -Nej tak, jeg har bare ikke forstand og slet ikke tålmodighed

Så vidt jeg husker, er det hvilken forbindelse, du vil benytte - CH eller
USA. Men jeg kan godt forstå, hvis du ikke gider. Du kan også benytte
www.antivir.dk, som jeg brugte førhen. Det er på dansk, og programmet er
også gratis.

Vh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 24-11-03 13:50

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker, er det hvilken forbindelse, du vil benytte - CH eller
> USA.

Ja, men når jeg ikke aner hvad det er, hvordan skulle jeg så kunne vælge det
rigtige???

Men jeg kan godt forstå, hvis du ikke gider.

Det er ikke et spørgsmål om om jeg gider eller ej, jeg har aldrig skrevet at
jeg ikke gider!

Du kan også benytte
> www.antivir.dk, som jeg brugte førhen. Det er på dansk, og programmet er
> også gratis.

Har prøvet at gå derind, men det virker ikke lige pt, prøver senere........

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 25-11-03 09:06

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fc20155$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, men når jeg ikke aner hvad det er, hvordan skulle jeg så kunne vælge
det
> rigtige???

Det er selvfølgelig rigtigt - Schweiz eller USA (du skal vælge CH).

> Men jeg kan godt forstå, hvis du ikke gider.
>
> Det er ikke et spørgsmål om om jeg gider eller ej, jeg har aldrig skrevet
at
> jeg ikke gider!

Nå.

> Du kan også benytte
>
> Har prøvet at gå derind, men det virker ikke lige pt, prøver
senere........

Jeg kan se, at siden er flyttet; http://www.free-av.com/ Den er dog også på
engelsk. Jeg ved ikke, hvor den danske side er blevet af. Men denne side er
dog mere overskuelig end www.avast.com

Mvh. Marlene.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-11-03 10:58

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Hmm, jamen hvis jeg peger på den så aktiverer jeg den vel?! ARGH! -jeg er så
>træt af alt det virus og spam mail lor...

Det er jo netop der der er så farligt ved Outlook.
Forresten, så er det et ualmindeligt fint vejr til en lang ridetur
(Det sidste for ikke at være OT)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 11-11-03 10:57

> Det er jo netop der der er så farligt ved Outlook.
> Forresten, så er det et ualmindeligt fint vejr til en lang ridetur
> (Det sidste for ikke at være OT)

Det med rideturen egner jeg mig vist også bedst til -det er ihvertfald
sjovere

Venlig hilsen Nina Svanholm.