Pc kan ikke finde extern HD via USB2
Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-03 22:23

Hej

Jeg har et par gange lånt en extern maxtor harddisk, den er forbundet via
USB.
Nu har jeg netop opgraderet min pc, blandt andet nyt bundkort med USB2, og
nu kan den ikke finde disken. USB portene virker fint med printer, mus etc.

Nogen der kan sige hvad der kan være galt?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Christian Spøer

Dato : 05-11-03 23:03

> [...]
etc.

> Nogen der kan sige hvad der kan være galt?

Windows XP skal være med Service Pack 1 for at virke med USB 2.0. Nogle
bundkort skal også opdateres for at køre ordentligt med store externe
harddiske (grænsen er vist ved 136GB).
Hvis ikke du har mulighed for at opdatere til SP1, så deaktiver USB 2.0 i
BIOS og kør med den gamle version. Så burde det virke.

Mvh
Christian

Fra : Martin Helbo

Dato : 05-11-03 23:12

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis ikke du har mulighed for at opdatere til SP1, så deaktiver USB 2.0 i
> BIOS og kør med den gamle version. Så burde det virke.

Ham jeg har lånt den af bruger også XP, uden SP1, og der kører det fint.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-03 00:39

> Ham jeg har lånt den af bruger også XP, uden SP1, og der kører det fint.

Det kan også lade sig gøre at downloade drivere til USB 2.0 til nogen
bundkort, så burde det virke uden SP1...

Brian