Session ??
Fra : Is

Dato : 05-11-03 21:32

Hej

Jeg kan ikke forstå hvorfor "sessions" forsvinder en gang imellem ?

Jeg har en "login" hvor der skrives "bruger" og "password"
Når jeg trykker på knappen "luk min ind" gemmer jeg det indtastede i en DB
for at holde øje med alle forsøg på login, og lægger bruger & password & en
"key" i Redirect
#
Response.Redirect ("loginjump.asp?brugernavn=" & brugernavn &
"&adgangskode=" & adgangskode & "&key=dch-haslev")
#
Her tjekker jeg om adgang skal tildeles, Hvis ja sætter jeg 2 session, en
der gir adgang, og en der sætter et adgangsniveau , hentet fra samme tabel
som godkendtes navn og password står i.
#
If Not autoriseret.EOF then
session("validering") = "dch-haslev"
session("niveau") = strNiveau
Response.Redirect("menu.asp")
Else
Response.Redirect("fup.asp")
#
på menu siden er der et link til "listen" (en side med en tabel hvor
foreningen medlemmer står)
øverst på listen tjekker jeg
#
'kontrol af godkendt bruger
If session("validering") <> "dch-haslev" Then Response.Redirect("fup.asp")

'fanger brugerniveau (tildeling af rettigheder)
Dim niveau
niveau = session("niveau")
Response.write "Adgangsniveau er " & niveau

#

Her til kører det stabilt både lokalt og det jeg har lagt ud

Jeg kan klikke på medlemmets navn for at komme til en ny side hvor jeg kan
opdatere data på valgte medlem, herefter kommer jeg tilbage til "listen" ,
listen kan jeg også vælge sorteret efter 3 forskellige emner

men det er her ved de sidste nævnte jeg taber session("validering") =
"dch-haslev" og bliver sendt til siden "fup" . det sker dog kun en gang i
mellem ca 1 ud af 15, og kun på nettet, når jeg tester lokalt opstår fejlen
ikke.

Hvad kan årsagen være ???

login er her: http://www.dch-haslev.dk/db/login.asp

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 06-11-03 17:52

Is wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]

> mellem ca 1 ud af 15, og kun på nettet, når jeg tester lokalt opstår fejlen

Mit bud vil være, at din Session laver time out..

"Normalt" holder en session ca i 20 minutter.

Det kan dog være på enkelte servere, at administratoren har sat session til at
holde kortere tid end det..

en ting du kan gør, er at definere hvornår en session skal times ud..

eks..

Session.TimeOut = 20

så vidt jeg husker indtastes det i minutter, og ikke i milisekunder ( som bl.a
javascript plejer at benytte)...

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Is

Dato : 06-11-03 19:09

> Mit bud vil være, at din Session laver time out..

Jeg vil da prøve at sætte tid på ,

men som det er nu, kan jeg ikke sætte hændelsen i system, og den kan komme
på under et minut !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Is

Dato : 06-11-03 23:22

> fejlen

> Jeg vil da prøve at sætte tid på ,
---
det har jeg prøver uden at det gør nogen forskel .

Min session hedder :session("validering") =

Skal "validering" indgå i Session.TimeOut = 20 ?

Kan mit webhotel være årsag til problemet ? hvis ja, hvordan kan jeg så
finde ud af det ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 07-11-03 19:31

> gang

> ---
> det har jeg prøver uden at det gør nogen forskel .
>
> Min session hedder :session("validering") =

> Skal "validering" indgå i Session.TimeOut = 20 ?

Nej .. din session sætter du tid på ved oprettelsen..

bare Session.TimeOut = xx

> Kan mit webhotel være årsag til problemet ? hvis ja, hvordan kan jeg så
> finde ud af det ??

Ja.. det kan være at de har sat en sessions timeout til 1 minut måske ? ..
det er svært at vide.. mail dem evt, og forhør dig omkring det

Fra : Is

Dato : 07-11-03 20:19

> Nej .. din session sætter du tid på ved oprettelsen..
>
> bare Session.TimeOut = xx

Tak

> Ja.. det kan være at de har sat en sessions timeout til 1 minut måske ?
> det er svært at vide.. mail dem evt, og forhør dig omkring det

Jeg bruger (endnu) web10 , de har selv et sted man kan spørge "i-know"
jeg syne ikke der er meget hjælp at henet men jeg kan dog se at andre
har spurgt om samme, så mon ikke det er min udbyder der har en opgave at
løse ???

Men tak for svar

--
Venlig hilsen