Problemer med LILO
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 14-04-01 21:06

Hejsa!

Jeg har lidt problemer med LILO.
Det er efter at jeg har installeret SuSE 7.0 på min maskine, og jeg skal til
at boote for første gang.

Den skriver bare "LI" og kommer aldrig videre fra det.
Nogen der kan hjælpe mig?

Jeg tror måske det kan have noget med min Highpoint-tech ATA100 controller
at gøre.

MVH: Lasse Stig Thomsen

Fra : Jesper Petersen

Dato : 14-04-01 22:13

> [...]
>Nogen der kan hjælpe mig?
>
>Jeg tror måske det kan have noget med min Highpoint-tech ATA100 controller

Jeg kan ikke hjælpe, bare fortælle at jeg har oplevet det samme, det var da
jeg afbrød en RedHat installation og genstartede. Derefter installerede jeg
det hele forfra, og der var ingen problemer.

Jesper

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 14-04-01 22:20

> [...]
jeg
> det hele forfra, og der var ingen problemer.

Tjaa har prøvet det også men desværre samme fejl hvergang =(

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-04-01 09:36

On Sat, 14 Apr 2001, Lasse Stig Thomsen wrote:

> [...]
> at boote for første gang.
>
> Den skriver bare "LI" og kommer aldrig videre fra det.

Måske. Jeg kan i hvert fald prøve...

Prøv at starte fra disk bootdisk (som du naturligvis lavede under
installationen?). Herefter redigerer du /etc/lilo.conf og indsætter
linjen:

lba32

Så kører du /sbin/lilo, genstarter og håber.

> Jeg tror måske det kan have noget med min Highpoint-tech ATA100 controller
> at gøre.

Hmmm... Måske. Jeg har ingen erfaring med LILO og ATA100...

Du kan evt. også prøve at finde en nyere version af lilo og installere
den. Der er kommet en hel del ny understøttelse af diverse typer nyere
okkult hardware i den seneste tid.

Rasmus

--
To alcohol!