hjemmenetværk begynder spørgsmål
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 05-11-03 17:26

Hello.

Jeg har 2 computere, en "server" som er koblet til internettet med et
kabelmodem "webspeed"
den anden computer er koblet på den første vha. et alm. netkort.

jeg har på dem begge installeret SuSE 8.2 direkte fra nettet,. hvilket
iøvrigt gik meget fint.

alle 3 netkort er genkendt og installeret og jeg kan gå på internettet fra
"serveren" men problemet
er at jeg ikke kan finde ud af at dele internet forbindelsen, sådan at jeg
også kan komme på internettet
fra den anden computer.

Det skal siges at det fungerer fint når jeg kører windows! men det var jo
ikke lige ideen med det!

Jeg ved der findes (og har læst) tonsvis af artikler og howto mv. omkring
det, men jeg er nok desværre dummere end
gennemsnittet, for jeg kan stadig ikke få det til at køre...!! :-/

Så nu håber jeg at der her findes en venlig sjæl, som har fået det til at
fungerer og som vil forklarer mig hvordan
eller måske ved hvor der ligger en god artikel omkring det.

På forhånd tak.

--

Vi Snakkes ved...

MvH. Flemming Jørgensen

Ved svar på mail, husk at fjerne FJERNES fra min mail adresse.

Fra : Konstantin Barkaia

Dato : 07-11-03 00:33

Hejsa.
Jeg har nogenlunde samme opstilling hjemme: en linux box med 2 net kort
som deler forbindelsen vha en switch med mine andre computere.

Du skal kikke på noget der hedder "IP Masquerading", og du skal have
iptables installeret. Brug evt. google.