INSERT dato fra hidden-felt
Fra : Jacob ..

Dato : 05-11-03 16:18

Jeg har en hidden textbox i en form som hedder "oprettet". Når
jeg submitter sendes der til indsaet.asp som sender til min db.

Spørgsmålet er: Hvordan får jeg sendt værdien Dags dato (NOW),
til db'en (et felt der hedder Oprettet).

indsaet.asp er bygget op som eksemplet i
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

Nogen forslag?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-03 16:26

Jacob .. skrev:

> Spørgsmålet er: Hvordan får jeg sendt værdien Dags dato (NOW),
> til db'en (et felt der hedder Oprettet).

Lad databasen om at klare datoværdien.

Sæt defaultværdien for feltet til Now() - eller brug Now() i dit
sql-kald:

"INSERT INTO tabel (datofelt) VALUES Now()"

Der er ingen grund til at lade asp-siden beregne en datoværdi hvis
det kan klares i databasen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob ..

Dato : 07-11-03 08:57

> Lad databasen om at klare datoværdien.
>
> Sæt defaultværdien for feltet til Now()

OK - jeg antager at defaultværdien = standardværdi i Access? Skal jeg
sætte feltet til Dato og Klokkeslæt eller fikser serveren det
automatisk?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-11-03 12:04

Jacob .. skrev:

> OK - jeg antager at defaultværdien = standardværdi i Access?

Ja.

> Skal jeg sætte feltet til Dato og Klokkeslæt

Ja.

> eller fikser serveren det automatisk?

Nej.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 09-12-03 11:39

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Lad databasen om at klare datoværdien.
>
> Sæt defaultværdien for feltet til Now() - eller brug Now() i dit
> sql-kald:
>
> "INSERT INTO tabel (datofelt) VALUES Now()"

Hos mig indsætter den værdien Now() når jeg laver ovennævnte? ? ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-12-03 11:43

Henrik Nygaard skrev:

> Hos mig indsætter den værdien Now() når jeg laver ovennævnte?
> ? ?

Lad os den din sql-kode. Med ovenstående kode skulle det ikke være
muligt at få "Now()" ind i et felt. Husk at Now() ikke skal stå i
anførselstegn - og datofelt skal være af typen dato/tid.

NB: Du behøver ikke citere min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen