Sammenligne datoer - større end - mindre e~
Fra : G.O

Dato : 05-11-03 15:51

Jeg sidder og bakser lidt med noget dato sammenligning i en sql sætning.

Jeg ønsker at sammenligne lvdato som kommer fra én tabel med "dato" fra en
anden tabel

----------------------
lvdato = bruRS("lv")

Set opdRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL6 = "SELECT * FROM kalender WHERE dato>" & lvdato
---------------------

Men tilsyneladende betragtes det som to strenge og ikke datoer (jeg kan i
hverfald ikke få det til at virke).

Kan jeg få et venligt men bestemt skub i den rigtige retning (eller blot en
stump kildekode) ?

Mvh

G.O

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-03 16:02

G.O skrev:

> Jeg ønsker at sammenligne lvdato som kommer fra én tabel med
> "dato" fra en anden tabel

Kan det gøres i ét sql-kald? (er der nogen relation mellem de to
tabeller)

Ellers kan du sikre dig mod fejl ved at bruge DateSerial:

> lvdato = bruRS("lv")

Dim sqlDato
sqlDato = "DateSerial(" & Year(lvdato) & ", " & _
   Month(lvdato) & ", " & Day(lvdato) & ")"

> Set opdRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
> SQL6 = "SELECT * FROM kalender WHERE dato>" & lvdato

SQL6 = "SELECT * FROM kalender WHERE dato > " & sqlDato
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : G.O

Dato : 05-11-03 16:19

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> Ellers kan du sikre dig mod fejl ved at bruge DateSerial:

Tak er kun et fattigt ord - men....

TAK

Mvh

G.O