Hvor er bedst for Misse i julen?
Fra : Melanie

Dato : 05-11-03 14:44

Hej Ng

Kæresten og jeg ved ikke rigtig endnu hvad vi skal gøre ved Misse over
julen. Vi bor på Bornholm men skal holde jul på Sjælland. Vi tager natbåden,
da den er billig med bil, d.20 dec. Det tager ca 7 time, fra 23.30 - 06.30 +
kørsel ½ time i begge ender. Vi tager samme vej hjem igen den 29 dec. Har i
den forbindelse et par spørgsmål, om hvad Misse er bedst tjent med.

1. Mulighed :
Kan man lade Misse være alene hjemme så længe? Hun vil selvfølgelig få foder
hver dag, men kun korte besøg.

2. Mulighed :
Vil det være bedre at tage hende med til Sjælland? Hvis ja, så er det vel
bedst hun går frit i bilen mens vi er på båden (selvfølgelig med fri adgang
til mad og bakke), da mennesker ikke må være i bilerne under overfarten,
eller hvad er bedst for Misse? Hun kan komme med op på båden, men tror det
vil stresse hende mere end at være i bilen. På båden er hun mest i kassen,
og kan kun komme ud når/hvis hun skal have mad eller af med det. På Sjælland
vil hun så være på et lille værelse sammen med os, når vi er "hjemme". Vil
selvfølgelig tage hende ud i sele ofte da hun er udekat.

3. Mulighed :
Misse kan komme over til min kærestes mormor, ( i samme by som vi bor) men
hende kender Misse ikke. Mormor har også en lille HUND. Misse vil blive
holdt inde hos hende.

Lige pt. kan vi ikke finde på flere muligheder, men håber i kan hjælpe os
lidt med at tænke på hvad Misse er bedst tjænt med

Fra : Melanie

Dato : 05-11-03 14:47

Ups fik sendt det for tidligt.
Mangler lige at skrive på forhånd tak for hjælpen.

Kh Melanie

Fra : anja rasmussen

Dato : 05-11-03 14:54

> Ups fik sendt det for tidligt.
> Mangler lige at skrive på forhånd tak for hjælpen.
>
> Kh Melanie

Hej
Personligt ville jeg lade missen være hjemme og få en til at fodre
den....nu ved jeg ikke lige med udekatte - om de skal holdes inde mens
familien er væk, men jeg tror hun vil have bedst af at være
hjemme.....det er min mening....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : nuser

Dato : 05-11-03 14:55

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng

KLIP
> [...]
>
> 1. Mulighed :
> Kan man lade Misse være alene hjemme så længe? Hun vil selvfølgelig få

Jeg tror at jeg ville vælge denne version. Jeg tror at det er det der
stresser Misse mindst. Du skriver længere nede, at Misse er udekat. Har hun
også mulighed for at komme ud mens I er væk ?

Hilsen Nuser

Fra : Melanie

Dato : 05-11-03 15:03

"nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk> wrote in message

> [...]
hun
> også mulighed for at komme ud mens I er væk ?

Hej Nuser

Ja Misse har kattelem som hun kan benytte, men det gør det jo også bare
nemmere for andre katte at komme ind, specielt når der ingen er hjemme.

Kh Melanie

Fra : Inge V. Jensen

Dato : 05-11-03 15:06

Hej Melanie

Jeg har været i samme situation som dig... bortset fra at vi var væk i 7
dage og at jeg har 2 ude/inde katte... men efter mange "unødvendige"
bekrymringer... så valgte vi at lade dem være "alene" hjemme... dog havde de
adgang til det meste af huset samt de kunne gå ud og ind som de havde lyst
til - og jeg fik en god veninde til at komme 1 gang om dagen mht vand, våd
og tørfoder... samt lige checke at de ikke havde efterladt en mus indendørs

Det gik fint og eftersom jeg mener at det er bedst at kat(tene) er i vante
omgivelser istedetfor at de skal et sted hen som de ikke kender... så vil
jeg til enhver tid vælge at lade dem blive hjemme... det tror jeg at de har
det bedst med.... men naturligvis KUN hvis der er en´ som holder lidt øje
med dem!

Det er hvad jeg synes... håber at det er en hjælp

Inge

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-11-03 15:10

Jeg ville klart sætte min kat i kattepension imens.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Hunkilling salgsklar NU!

Fra : Melanie

Dato : 05-11-03 15:22

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> Jeg ville klart sætte min kat i kattepension imens.

> [...]

Hej Louise

Hvorfor tror du det er bedre for hende?
Det er et fremmed sted også, hvor hun slet ikke kan komme ud. Det er trods
alt 10 dage.
Kender ikke noget til pensioner, da jeg ikke har prøvet det før. Fandt kun 1
sted på Bornholm. www.hundepension.bornholmer.dk
Ser da fint ud, men...

Kh Melanie

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-11-03 15:36

Hej Melanie!
Personligt har jeg meget svært ved at lade mine katte blive alene
hjemme over flere dage, selvom der kommer nogen og ser til dem. Jeg
ved godt der er nogen der kan gøre det, og katten har det sikkert også
fint nok med det, men jeg kan bare ikke gøre det
Mange kattepensioner er lavet sådan at de kan komme ud i løbegårde. De
har deres egen løbegård og der er folk til at tage sig af dem og passe
på dem hele tiden.
Vi har aldrig været på ferie, men hvis vi skal, så skal vores katte
ihvert fald på kattepension

Håber du finder den bedste løsning for din kat

Fra : Jette Nielsen

Dato : 05-11-03 19:04

> [...]
> kørsel ½ time i begge ender. Vi tager samme vej hjem igen den 29 dec. Har i
> den forbindelse et par spørgsmål, om hvad Misse er bedst tjent med.

Her er hvad jeg ville gøre:

Hvis katten er meget kontaktsøgende og kælen, ville jeg vælge en god
kattepension. Ellers ville jeg nok være bange for at hun i mangel på kæl
ville være ekstra kontaktsøgende overfor fremmede personer, og hvad det
måtte indebærer at risiko...

Hvis Misse er meget selvstændig og ikke særligt kontaktsøgende ville jeg
lade hende blive i hjemmet med mindst 1 dagligt besøg og mulighed for at
rende ind og ud af kattelemmen.

Håber du finder ud af det

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 05-11-03 21:52

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> wrote in

> 1. Mulighed :
> Kan man lade Misse være alene hjemme så længe? Hun vil
> selvfølgelig få foder hver dag, men kun korte besøg.

Som de fleste andre ville jeg vælge denne løsning. Det at tage hende
med lyder som en lange og stressende tur og så endda to gange da hun jo
skal med hjem igen.
Udover besøgene ville jeg nok spørge om vedkommende bare et par gange
ville blive lidt længere, f.eks. i forbindelse med at se en tv-
udsendelse, og så se om katte ikke ville nyde lidt selskab. Og så
selvfølgelig sørge for at passeren kender et tlf-nummer til dig og
dyrlægen, just in case
Jeg har de seneste gange jeg er taget afsted mere end 3 dage givet min
dyrlæge besked, så hvis noget skulle ske, skulle min veninde ikke lægge
penge ud, men ku' bare bringe katten til dyrlæge. Heldigvis har det
endnu ikke været nødvendigt, men bare følelsen er god for mig.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Melanie

Dato : 06-11-03 05:46

Hej Ng

Tak for jeres hjælp. Jeg havde det skit med at lade hende være alene hjemme,
men når i næsten alle siger det, gør vi det. Kærestens mor, må vi prøve at
overtale til at tage aftenkaffen her, eller sådan noget. Tænker lidt vidre
over det, for der er da lidt tid endnu til det. Skal nok fortælle hvordan
det gik, men der er jo længe til.
God weekend!
Kh Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-03 18:28

wrote:

>1. Mulighed :
>Kan man lade Misse være alene hjemme så længe? Hun vil selvfølgelig få foder
>hver dag, men kun korte besøg.

Det er den mulighed vi oftest vælger, og da Misse er udekat tror jeg
ikke at det gør den store forskel om I nu er der eller ej. Bare der er
mad og vand og bakken bliver skiftet... hvis altså ikke hun besørger
udenfor. Det vil bestemt være det mindst stressende for katten, og den
er fuldstændig ligeglad med om det er jul eller en anden højtid.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Charlotte

Dato : 09-11-03 00:24

On 05/11/03 15:43, in article
3fa8fea6$0$45373$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Melanie" wrote:

Hej

Jeg synes umiddelbart at nedenstående er bedst...

Mvh.
Charlotte

--
Såfremt det virker meningsfyldt... støt venligst: www.mentiqa.dk

Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... (Albert Camus)