Include - hjælp til en newbie
Fra : & jacob %

Dato : 05-11-03 14:44

Et hurtigt HTML/asp-spørgsmål

Jeg har hidtil brugt funktionen i Frontpage "Inkludér side", hvor
jeg includer top.htm på alle sider. Der oplevede jeg hurtigt, at
jeg var nødt til at genudgive ALLE sider hvis jeg ændrede top.htm

Spørgsmålet er:

Hvis jeg nu laver en top.asp og includere med:

<!--#include file="top.asp"-->

Er det så nødvendigt at udgive samtilge sider hvis jeg ændrer
top.asp?

Hvad er i grunden forskellen på include file og include virtual ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-03 14:54

<& jacob %> skrev:

> Jeg har hidtil brugt funktionen i Frontpage "Inkludér side", hvor
> jeg includer top.htm på alle sider. Der oplevede jeg hurtigt, at
> jeg var nødt til at genudgive ALLE sider hvis jeg ændrede top.htm

Det er specifikt for Frontpage.

> Hvis jeg nu laver en top.asp og includere med:
>
> <!--#include file="top.asp"-->

Denne her vil til gengæld inkludere top.asp på alle de asp-sider
den er placeret i.

> Er det så nødvendigt at udgive samtilge sider hvis jeg ændrer
> top.asp?

Nej.

> Hvad er i grunden forskellen på include file og include virtual ?

Den første benytter en relativ stiangivelse, den anden en absolut:

   <http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp>
   <http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob ..

Dato : 05-11-03 15:34

>    <http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp>
>    <http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp>

Dem mente jeg nok at have set, men kunne bare ikke finde dem igen i
tutorials. Takker!