MS Windows
briani 27239
Opdatering af WinXP Administrative Install~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 05-11-03 10:48

Jeg ønsker at opdatere et Administrative Installation Point med ikke kun
SP1, men også nyeste Windows Installer og alle opdateringer fra Windows
Update til dags dato.

SP1 slipstreames jo blot ind i AIP'et, men hvorledes kan jeg køre Windows
Update på AIP'et og få alle efterfølgende fixes installeret i det? Hvordan
får jeg ligeledes opdateret med nyeste installationsfiler (Windows
Installer) samt .NET frameworket?

/Anders

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 08-11-03 09:28

Det kan man mig bekendt ikke, kun med sp1 som du selv skriver.

men det ville ellers være fedt, og endnu mere fedt hvis man efterfølgende
kune side ved næste opstart skulle de bestemte arbejdsstationer være magen
til instalationspointet. således at man havde en skabelon af sine Osér
liggende på serveren, så så automatisk blev opdateret på de udvalgte
maskiner. men sådan virker det ikke desvære.

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 09-11-03 20:02

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@me.dk> wrote in message
> [...]
> liggende på serveren, så så automatisk blev opdateret på de udvalgte
> maskiner. men sådan virker det ikke desvære.

Ja, det ville også i PC-sammenhæng være rart at kunne brænde en opdateret
WinXP ud på CD inden geninstallation.

Men et eller andet må man kunne gøre. Der cirkulerer fuldt opdaterede
pirat-CD's med WinXP på eMule mv. Så der må altså findes en smutvej til at
få alle opdateringer ind i et installations-punkt. Egentlig handler det vel
"bare" om at få windows update til at lægge sine opdateringer i separate
filer, som kan findes frem og slipstreames?

/Anders