xp remote desktop og bolignet Århus
Fra : Allan Bruhn

Dato : 05-11-03 10:00

Hej Alle

Nogen det har fået overstånde til at virke ????
Har en kammerat jeg gerne vil kunne hjælpe, han er koblet op til bolignet
Århus.
Jeg har prøvet at pinge den adresse han for oplyst på diverse "My ip sites",
men uden held.
Skal siges jeg ikke selv er koblet op til bolignet men har en ADSL.
-Allan

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-11-03 10:22

"Allan Bruhn" <Allan@remove_ultima.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Århus.
> Jeg har prøvet at pinge den adresse han for oplyst på diverse "My ip

Det er sandsynligvis fordi det er Bolignets firewall/router ud til nettet
der vises.

Prøv at lade ham lave en ipconfig /all i en prompt, for at checke om han har
samme lokale ip-nr. som det der vises på eks. www.myip.dk.

> Skal siges jeg ikke selv er koblet op til bolignet men har en ADSL.

Jeg kender ikke Bolignets opsætning, men det er meget sandsynligt at deres
net er beskyttet bag en, eller flere, firewalls/routere, så du kommer ikke
igennem med mindre du får dem til at natte de relevante porte. (tcp/3389)

hth
/Brian

Fra : Jens

Dato : 05-11-03 13:13

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> sites",

Brug MSN fjernsupport, hvis han er på et "privat" net, skal han kontakte dig
først, og derefter anmode om support via msn, hvis du kontakter ham, og han
anmoder om support virker det ikke.......

Mvh Jens