Sende ICQ/MSN/JABBER/IM besked via PHP
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-03 20:32

Er der nogen der kender til en metode så man kan afsende en besked
til en IM klient direkte og automatisk via en hjemmeside ? - det
kunne f.eks. være at en 404 fejlside sender en besked med fejl-data.

Problemet kommer nok mest til at ligge i det at der skal logges ind,
men det må kunne klares på en eller anden måde. Umidelbart tror jeg
der skal kigges på noget jabber da den kører noget XML baseret, men
svjv er der noget kryptering som hurtigt kan komme til at drille...

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 04-11-03 20:50

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:
> Er der nogen der kender til en metode så man kan afsende en besked
> til en IM klient direkte og automatisk via en hjemmeside ? - det
> kunne f.eks. være at en 404 fejlside sender en besked med fejl-data.

Har du prøvet google?

Der fandt jeg i hvert tilfælde Class.Jabber.PHP
(http://phpjabber.g-blog.net/HomePage).

---
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs
http://kasper.garnaes.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-03 23:24

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> wrote in

> Har du prøvet google?

Nope, mest fordi jeg tvivlede alt for meget på at det overhovedet
kunne lade sig gøre :/

> Der fandt jeg i hvert tilfælde Class.Jabber.PHP
> (http://phpjabber.g-blog.net/HomePage).

Må jeg lige kigge på.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-03 14:49

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in

> Må jeg lige kigge på.

Og det virker bare perfekt :)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 05-11-03 15:21

Henrik Stidsen wrote:

> Og det virker bare perfekt :)

Cool, er der ikke noget om at der er jabber-gateways til de andre
IM-netværk? - I så fald burde man vel være i stand til at sende
IM-beskeder til de fleste slags klienter med det, eller er det kun på
jabber-protokollen det virker?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-03 23:33

Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk> wrote in

> Cool, er der ikke noget om at der er jabber-gateways til de
> andre IM-netværk?

Jo

> - I så fald burde man vel være i stand til at
> sende IM-beskeder til de fleste slags klienter med det, eller er
> det kun på jabber-protokollen det virker?

Jeg prøvede at sende til en ICQ adresse (<nummer>@icq.jabber.dk) men
det virkede ikke, beskeden kom ikke frem - jeg har altså kun fået det
til at virke til jabber adresser.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-11-03 00:35

[snip]
> Jeg prøvede at sende til en ICQ adresse (<nummer>@icq.jabber.dk) men
> det virkede ikke, beskeden kom ikke frem - jeg har altså kun fået det
> til at virke til jabber adresser.

jeg kan ikke få den til at sætte mig som værende online, selv om
scriptet selv tror jeg er det. Jeg kan snildt sende og modtage, men
overfor andre ser jeg ud til at være offline.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-03 17:03

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in

> jeg kan ikke få den til at sætte mig som værende online, selv om
> scriptet selv tror jeg er det. Jeg kan snildt sende og modtage, men
> overfor andre ser jeg ud til at være offline.

Jeg har brugt et af de eksempler der er på siden, det bruger de tre
her når den logger på:

   $JABBER->Connect() or die("Couldn't connect!");
   $JABBER->SendAuth() or die("Couldn't authenticate!");
   $JABBER->SendPresence(NULL, NULL, "online");