Pinnacle PCTV Pro problemer
Fra : John

Dato : 04-11-03 19:49

Hej
Jeg har for snart længe siden købt et TV-kort. Jeg fandt ud af, at
PCTV Pro fra Pinnacle var det, der bedst opfyldt mine behov:
High-quality TV, tekst-TV og en "High-quality stereo-TV recorder"
Nu er problemet bare at tuneren giver meget støj i billedet, og det
jeg optager og brænder over i SVCD er tilsvarende dårlig kvalitet. Jeg
har fået kortet ombyttet hos Midt Data, men med samme resultat.
Jeg har fået bekræftet at min hardware er OK: P3, 500MHz, 256MB RAM,
16MB grafikkort.
Er problemet softwaren, der følger med kortet? Eller kan der være
andre muligheder? Jeg har naturligvis opdateret alt fra Pinnacles
hjemmeside.
Midt Data har desværre ikke reageret på min seneste RMA-henvendelse.
Men når de sælger mig et "high-quality" TV-kort, så er det da for
ringe at min gamle VHS fra midtfirserne leverer suverænt flottere
billeder...

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning, evt anvise noget andet
software??

Fra : Ole Axelsen

Dato : 04-11-03 20:07

"John" <rasmussen.egeskov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu er problemet bare at tuneren giver meget støj i billedet, og det
> jeg optager og brænder over i SVCD er tilsvarende dårlig kvalitet. Jeg

Mon ikke det er konverteringen til SVCD der er for hård i komprimeringen?
Jeg har selv et tilsvarende kort, og er udmærket tilfreds. Jeg har lige
grabbet en film og brændt på DVD. Her er kvaliteten næsten på højde med en
købe-DVD.

Ole Axelsen.

Fra : Kasper

Dato : 05-11-03 05:43

Hey

Du har selvfølgelig jordet computeren med SAMME potentiele som dit tv-anlæg,
så du ungår strømloops i dine gnds ... ikke sandt ?

Kasper

Fra : John

Dato : 05-11-03 20:36

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> wrote in message news:<3fa8008e$0$45332$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hey
>
> Du har selvfølgelig jordet computeren med SAMME potentiele som dit tv-anlæg,
> så du ungår strømloops i dine gnds ... ikke sandt ?
>
> Kasper

Hej begge
Jeg kan godt høre sarkasmen
Pc'en er ikke jordet, men der sidder en galvanisk isolator på
antennedåsen, så det burde vel ikke være nødvendigt?
Billedet er noget uroligt (støj) selv når man ser direkte fra tuneren,
og altså ikke pga. en hård komprimering i SVCD.
Jeg har på et tidspunkt hørt noget om noget andet software med
deincerlacer (?) der skulle virke bedre.
Nogen der kender det?

Fra : Kasper

Dato : 06-11-03 23:54

"> Pc'en er ikke jordet, men der sidder en galvanisk isolator på
> antennedåsen, så det burde vel ikke være nødvendigt?

Hmm... så når du sætter radio / tv / computer på anlæget, så udlignder du
vel bare ud over alle apperater... så du kan jo sagtens trække jordstrøm
anyway... (vil jeg mene)...

Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-11-03 23:14

rasmussen.egeskov@stofanet.dk (John) wrote:

>Hej

Hej hej

>Jeg har for snart længe siden købt et TV-kort.

...cut lang smøre om Pinnacle PCTV

Du bruger selvfølgelig nyeste driver til TV-kort, grafikkort, bundkort
samt Direct-X ?!?!

Og du har checket billedkvaliteten på både tuneren og videoindgangen
?!?!

TV kort stiller ganske høje krav til hardwaren - Din maskine er en
ældre sag med relativ langsom CPU og formentlig et PCI (?!)
grafikkort. Der skal flyttes mange data fra tv kortet til
grafikkortet, og det er ikke sikkert din hardware (specielt
grafikkortet !!) kan følge med...

Prøv evt at låne et nyere grafikkort og se om det hjælper på
problemet.

<mlr>

Fra : John

Dato : 06-11-03 09:02

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message news:<2csiqv4vllpu72v81rbpdbl4h9ohcd8kjh@4ax.com>...

> [...]
> grafikkortet !!) kan følge med...
>
> Prøv evt at låne et nyere grafikkort og se om det hjælper på

Hej
Tak for svarene.
Jeg har hentet de nyeste drivere og programopdateringer fra Pinnacle.
Antennesignalet er tip-top (jeg arbejder selv hos et kabel-TV selskab,
IMD, C/N og signalniveau er lige i øjet, og mit andet "normale" TV har
perfekte billeder)
Muligvis kan mit hardware ikke følge med. Jeg vil prøve at låne et
bedre grafikkort (yes det er PCI)
Ole: hvilken maskine sidder dit kort i?

mvh
John

Fra : Ole Axelsen

Dato : 06-11-03 09:20

> Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

>Ole: hvilken maskine sidder dit kort i?

Pt. sidder det på et ASUS P4S533 board med en Celeron 2,4 GHz og 256 MB
RAM. Grafikkortet er et Gforce2 med 64 Mb RAM.

Ole Axelsen.

Fra : John

Dato : 07-11-03 08:17

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> wrote in message news:<3faa0412$0$9759$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "John" <rasmussen.egeskov@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Pt. sidder det på et ASUS P4S533 board med en Celeron 2,4 GHz og 256 MB
> RAM. Grafikkortet er et Gforce2 med 64 Mb RAM.
>
> Ole Axelsen.

OK det er en noget hurtigere processor og et bedre grafikkort end min
saneringsmodne maskine. Nu har jeg snart argumenter nok overfor
"økonomidirektøren" derhjemme: jeg SKAL have en ny computer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-03 17:54

John wrote:

> [...]
> billeder...
>
> Er der nogen der kan hjælpe med en løsning, evt anvise noget andet

Jeg havde samme problem. Der skulle en antenneforstærker til for at
hjælpe på det, og de fleste kanaler er stadig bedre på det billigste TV
man kan købe.