klikttræning
Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 04-11-03 19:26

Hej hvad er klik træning og hvordan gør man det?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-11-03 21:34

In article <bo8r9p$sel$1@sunsite.dk>, Camilla Fruergaard wrote:
> Hej hvad er klik træning og hvordan gør man det?

Det er en trænings metode der virker ved at associere klikket med
en belønning. På et tidspunkt er selve klikket så nok. Min søster
har med stort held brugt det til vores fælles pruhest, der ikke ville
vaskes, den var panikslagen. Nu kan den fint vaskes.

Det fungerer ved at du klikker og giver en godbid, efter et stykke
tid beder du den om at gøre noget, eller ikke at gøre noget, og så
klikker du og giver en godbid når den har gjort det.
Vi fik vores væk fra panikken, ved at klikke og give en godbid.
Andre har fået den til at sparke til en bold, og så klik + godbid.

Til sidst er klikket nok, og til allersidst kan man fjerne det.

JonB

--

http://www.hestechatten.dk/

Fra : Heidi Falch

Dato : 04-11-03 23:55

On Tue, 4 Nov 2003 20:34:05 +0000 (UTC), Jon Bendtsen
<bendtsen@diku.dk> wrote:

<snip>

>Andre har fået den til at sparke til en bold, og så klik + godbid.

Mig fx

Min hest kan også "smile" på kommando - dvs. hun flehmer, når jeg
siger "smiiiil" til hende (hun gør det også når hun vil tigge, men så
skraber hun da ikke med forbenene )

Prøv evt. at søge på google, jeg mener at jeg har forklaret hvordan
det funker tidligere. Ellers gør jeg det gerne igen Vi har haft en
del heste hos os, hvor vi har haft gavn af klikkertræningen.

--
Knus

Trolden

Fra : Ann K

Dato : 06-11-03 20:19

Hejsa.
Du kan også gå ind på den norske hjemmeside www.canis.no - her har man en
skøøøn lang liste over bøger om netop klikkertræning + enkelte videoer om
samme emne... og der findes endda bøger om klikkertræning kun for heste
canis er et norsk internetbogforlag - som ikke er særligt vanskeligt at
handle med og som giver en fin service og du har endnu en fordel... der
skal ikke betales med dankort e.lign - du kan få regningen sendt hjem og så
betale i den nærmeste Danske Bank afdeling

Ja, ja... super reklame dette her! Men jeg er selv fortaler for
klikkertæning med hunde og katte - og kan købe mig fattig i Canis' bøger

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs