Spørger om ProAccess ISDN
Fra : boble

Dato : 14-04-01 19:20

Hej

Jeg har stadig CC Fastpris men vil gerne have TDC ProAccess ISDN og har
fundet en router der hedder:

Zyxel Prestige 100

Kan den bruges til Proaccess ? Eller skal man have en speciel dyr router for
at kunne benytte produktet ? lige nu kører jeg med Diva T/A ISDN modem.

Og kan private få produktet ?

mvh boble

Fra : Erik Dan

Dato : 14-04-01 20:21

Fra : Gregers Petersen

Dato : 14-04-01 21:03

> [...]
for
> at kunne benytte produktet ? lige nu kører jeg med Diva T/A ISDN modem.

Du kan bruge din eksisterende ISDN-adapter.
Men hvis du ønsker at bruge en router, kan du sagtens benytte
Zyxel 100IH. Da den understøtter CHAP.

Når du kigger efter routere, er CHAP SVJV det eneste TDC
påkræver.

<Please correct me if i'm wrong>

--
MvH

Gregers Petersen
http://gregers.cjb.net

Fra : boble

Dato : 14-04-01 21:24

Takker for svarene.

Hvad er CHAP ? Har det noget med at gøre at Diva'en kan ligge røret hvis
nogen ringer ? Det mener jeg den kan.

Fra : Esben

Dato : 14-04-01 22:11

boble spurgte

> Hvad er CHAP ?

CHAP står for "Challenge-Handshake Authentication Protocol" Det er en
procedure for passwordgodkendelse, der er lidt mere omstændelig, men også
mere sikker, end PAP, der er den mest udbredte måde at godkende passwords på
i forbindelse med internetopkoblinger til private. Jeg kan ikke erindre at
være stødt på en ISDN-router, der ikke understøttede begge dele, måske fordi
de to protokoller er defineret i samme RFC-dokument.

Venlig hilsen

Esben
--
"Forskellen på drenge og mænd er prisen på deres legetøj."

Fra : boble

Dato : 14-04-01 22:14

Takker !

Fra : Bo Simonsen

Dato : 14-04-01 23:16

boble wrote:

> Takker for svarene.
>
> Hvad er CHAP ? Har det noget med at gøre at Diva'en kan ligge røret hvis
> nogen ringer ? Det mener jeg den kan.

CHAP er er en auth. måde dvs. den procedure der sker når Portmasteren
(den enhed hos din udbyder der håndtere dit opkald) og dit modem sender
brugernavn og password frem og tilbage.

Det er software styret så det skulle være OK

Undre mig lidt over hvorfor at teledk ikke bruger PAP som alle andre
udbydere?

Det kan også være mig der er galt i byen

Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-04-01 23:23

In article <3AD8CC18.30635085@lujer.dk>, Bo Simonsen wrote:

>CHAP er er en auth. måde dvs. den procedure der sker når Portmasteren

En Portmaster er en produktserie, der bliver produceret af Lucent
(tidligere Livingston), og ikke en typebetegnelse.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The world is not octal despite DEC.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-04-01 19:34

> [...]

> Eller skal man have en speciel dyr router for
> at kunne benytte produktet ? lige nu kører jeg med Diva T/A ISDN modem.

Du kan udmærket bruge Eicon Diva.
Enkelte funktioner kan dog kun fungere med routere helst Cisco

> Og kan private få produktet ?

Ja

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-04-01 23:04

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9bbt7g$kde$1@tnews.inet.tele.dk...
> Enkelte funktioner kan dog kun fungere med routere helst Cisco

Hvilke...?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-01 09:54

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
> Hvilke...?

Fx det med at TDC kalder op når nogen tilgår din IP.
Kan i princippet sættes op med en T/A, men er simplest med en router og her
er det at Zyxel ikke kan åbne kanal2 når TDC har åbnet kanal1, hvorimod
Cisco ikke har det problem.

Fra : Svante

Dato : 16-05-01 18:18

> [...]
> er det at Zyxel ikke kan åbne kanal2 når TDC har åbnet kanal1, hvorimod

Man kan dog vælge at lade routeren kalde tilbage istedet, og derved åbne
begge kanaler (svartiden første gang der åbnes bliver under 5 sekunder).
Eller ev.t. have en fast forbindelse konstant.

M.v.h. Svante.
--
And remember. Smoking stinks.

Fra : den glade dreng

Dato : 16-04-01 10:30

Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bbt7g$kde$1@tnews.inet.tele.dk...
> "boble" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan udmærket bruge Eicon Diva.

Hejsa

Jeg har samme overvejelser, men hvordan indstiller man så Diva, har ringet
til access support og snakkede med en dame og hun vidste intet, hun havde
hvis bare en seddel der sagde at den skulle 4 ting, og da jeg har spurgt 2
gange og fået det samme svar opgav jeg, måske du kan hjælpe

hilsen

Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-04-01 10:40

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har samme overvejelser, men hvordan indstiller man så Diva

Det skulle gerne stå på din seddel.
Du skal anvende et dial-in nummer og indstille dit OS til CHAP.
Jeg har aldrig gjort det i praksis, men det skulle virke.