newbe spørgsmål om rsync, og cron jobs
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-11-03 17:04

Hej NG

Jeg går og planlægger, at bygge en
box, der skal kører rsync, det der skal
backuppes, er filer fra et LAN

planen er at kører et par cron jobs, dagligt

men hvad sker der hvis:
1. netværket er nede klienten er slukket
2. klienten er off line
3. den fil der skal backuppes, er åben

vil, rsync bare forholde sig rolig, og vente
på næste cron, eller ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-11-03 18:03

Petersen_Michael wrote:
> vil, rsync bare forholde sig rolig, og vente
> på næste cron, eller ?

Ja .. det burde den.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-03 18:28

Petersen_Michael skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> 2. klienten er off line
> 3. den fil der skal backuppes, er åben
> vil, rsync bare forholde sig rolig, og vente

Den vil formodentligt komme med en fejlmeddelse om at den ikke kan få
forbindelse, og så afslutte.

Hvis du vil være sikker på at det ikke er midertideligt nede, så lav et
script der starter med at checker om rsync afslutter med en fejl om at den
ikke kan få forbindelse, og hvis så, så sover i x sekunder/minutter/timer,
og så forsøger igen, Men husk at den skal sove i nogen tid, ellers vil du
risikere at den afslutter med en fejl om at den ikke kan nå frem og
forsøger igen med det samme, og virkningen = et primitivt DoS angreb.

Ivar Madsen
Der køre mdk9.2

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-11-03 19:02

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> risikere at den afslutter med en fejl om at den ikke kan nå frem og
> forsøger igen med det samme, og virkningen = et primitivt DoS angreb.

ok, det jeg har i tankerne er at kører 2 daglige cron på tidspunkter
hvor der er størst sandsynlighed, men ingen 100% garanti, for at
klienten er on-line.

Så det burde jo nok kunne gå

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-11-03 19:27

> [...]

> ok, det jeg har i tankerne er at kører 2 daglige cron på tidspunkter
> hvor der er størst sandsynlighed, men ingen 100% garanti, for at

Jeg satte et corn job op i weekenden der natteligt henter nogle filer ude i
byen, så det er ikke den store erfaring jeg har med det, men alt efter
hvilke parameter du sætter på, så får du en e-mail med hvad den henter, så
fejler den, så kan du evt sætte en procmail op til at gøre et eller
andet,,,

Ivar Madsen
Der køre mdk9.2

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-11-03 20:00

> [...]
henter, så
> fejler den, så kan du evt sætte en procmail op til at gøre et eller

ok, jeg må se at få samlet HW, og komme igang

tak til alle for venlig deltagelse i tråden