Hårfarvehjælp - haster!
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-11-03 11:57

Jeg har tidligere set en tråd om hårfarvning herinde så jeg vover lige mine
lemmer her i gruppen.

I lørdags holdt jeg Halloweenfest og i den anledning farvede jeg mit hår
sort med en skyllefarve fra Live der påstår at holde 6-8 hårvaske.

Nu har jeg hele weekenden ikke lavet andet end at vaske hår for at få
resterne ud og pt. er mit hår nærmest lyst grå-blå, værst i det øverste
hårlag der har været meget bleget af solen i sommer.

Og så kommer problemet. Klokken fire i dag skal jeg afsted til guldbryllup
og det har jeg egentlig ikke lyst til med blåt hår. Skal jeg bare blive ved
med at vaske hår og håbe på det bedste? Er der andre muligheder? Kan der ske
noget ved at proppe en permanent hårfarve i håret når det lige nu er en
smule blåt fra skyllefarven. Den permanente farve er en Vital Colors fra
Schwarzkopf i en mellemblond nuance der ikke lysner.

Hjææææælp......

Mvh Tina

www.gizzemissen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-11-03 12:30

Tina Susanne Johansson wrote:

hej Tina.....

> Jeg har tidligere set en tråd om hårfarvning herinde så jeg vover
> lige mine lemmer her i gruppen.

velkommen til*G*

> I lørdags holdt jeg Halloweenfest og i den anledning farvede jeg mit
> hår sort med en skyllefarve fra Live der påstår at holde 6-8 hårvaske.

tsktsktsk...... det er bare den STØRSTE dummert man kan lave...... især i
lyst hår..... (been there done that)

> Nu har jeg hele weekenden ikke lavet andet end at vaske hår for at få
> resterne ud og pt. er mit hår nærmest lyst grå-blå, værst i det
> øverste hårlag der har været meget bleget af solen i sommer.

det er netop det der er problemet..... det hele lyse hår SUGER pigmenterne
til sig, og det bliver sku bare hængene.....

> Og så kommer problemet. Klokken fire i dag skal jeg afsted til
> guldbryllup og det har jeg egentlig ikke lyst til med blåt hår. Skal
> jeg bare blive ved med at vaske hår og håbe på det bedste?

det er en mulighed, men ikke ret sansyneligt at dit hår opnår den rette
farve på den tid......

> Er der andre muligheder?

ja der er....... her kommer lige en vejledning*G* men jeg understreger lige
at jeg IKKE kan garantere at det bliver helt som normalt igen, men det er
bedre end at helfarve håret......

1. du vasker håret i almindeligt sulfo (opvaskemiddel) et par gange og
kigger på resultatet, hvis det stadig ikke er helt godt så gør du nummer 2.
2, du farer ned til din lokale frisør, og ser om du kan finde en farve med
orange (copper hedder farven) farvepigmenter....... det er Loreal der laver
dem og de hedder "Gloss color shampoo"
2. du farer hjem igen, vasker håret i med shampooen et par gange, og kigger
igen på resultatet (i TØRT hår)......

> Kan der ske noget ved at proppe en permanent
> hårfarve i håret når det lige nu er en smule blåt fra skyllefarven.
> Den permanente farve er en Vital Colors fra Schwarzkopf i en
> mellemblond nuance der ikke lysner.

det er en skyllefarve og vil også kun give et midlertidigt resultat.... du
skal passe på hvad du putter i lige nu, for hvis der er for mange kolde
pigmenter (hvilket der er i naturblonde) så kan du risikere at håret bliver
grønt eller endnu værre, mere blåt.......
du kan prøve det jeg beskrev oven for, og det skulle kunne tage det, hvis vi
taler om et skær af blåt....... hvis det er mere kan du godt farve håret,
men sørg for at vælge en farve der er varm og noget mørkere end din
naturlige hårfarve..... ellers vil det ikke kunne dække ordentligt...

> Hjææææælp......

og den fik du så her*G*
og i fald du er i tvivl.... jo jeg er frisør, og jo jeg har prøvet det
før*G* mit hår var bare pink i sin tid ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.