MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Max sti-længde...?
Fra : Thomas Eg Joergensen

Dato : 04-11-03 10:02

Hej

Er det noget med at der er en begrænsning på hvor lang en sti på et
NTFS-system kan være? Jeg mener at kunne huske om noget i retning af
256-tegn?

MVH
Thomas

Fra : GårPåIs

Dato : 04-11-03 13:37

> Er det noget med at der er en begrænsning på hvor lang en sti på et
> NTFS-system kan være? Jeg mener at kunne huske om noget i retning af
> 256-tegn?

260 tegn. Det er en begrænsning for windows og ikke for ntfs, men den er
der. Dog ikke for netværks paths.

sakset andetsteds fra

NTFS
- allows file names of up to 255 or 256 [1] characters, including the
terminating null character
- allows paths of up to 260 characters, including the terminating null
character
- allows paths of up to nearly 32,000 wide characters
(by using the Unicode functions and '\\?\' leading for a path)

Fra : Thomas Eg Joergensen

Dato : 04-11-03 13:42

GårPåIs wrote:
> [...]
> - allows paths of up to nearly 32,000 wide characters
> (by using the Unicode functions and '\\?\' leading for a path)

Læser jeg det rigtigt som en fuld sti til en fil må være 260+255 tegn?

MVH
Thomas

Fra : hcma

Dato : 04-11-03 15:09

"Thomas Eg Joergensen" <tejo03@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> NTFS
>
> Læser jeg det rigtigt som en fuld sti til en fil må være 260+255 tegn?
>
> MVH
> Thomas

JA - og mange flere hvis du benytter Unicode functions..........
m v h
hc

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-11-03 16:43

Nej. Stien må være 260 tegn
Filnavnet er ikke en del af stien.
\dette\er\stien\detteerfilnavnet.txt

Stien er her 16 tegn mens filnavnet er 20 tegn.

Fra : Aezay

Dato : 05-11-03 06:45

> Nej. Stien må være 260 tegn
> Filnavnet er ikke en del af stien.
> \dette\er\stien\detteerfilnavnet.txt
>
> Stien er her 16 tegn mens filnavnet er 20 tegn.

Sammenlagt må det ikke overskride 259 tegn, den sidste byte er reseveret til et nul!

3 + 256 + 1 = MAX_PATH
Drev + Sti\Filnavn + NULL = 260

Anders Jakobsen

Fra : Jan Eliasen