Findes der en RUN-C til WIN32 ?
Fra : Per Pedersen

Dato : 04-11-03 08:26

Hej gruppe

Jeg kan mindes at der i sin tid har fandtes en slags C-Fortolker, til flere
forskellige OS'er, lidt i samme stil som F.eks. QBasic til DOS, er det også
tilfældet til WIN32. Jeg savner ind i mellem det, bare lige at kunne skyde
en stump kode af, uden at skulle starte hele cirkusset (Visual Studio).

- Jeg har aldrig rigtigt fået lært mig Basic, så WSH og VBS er ikke lige
sagen -

Mvh

Per Pedersen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-11-03 21:16

Per Pedersen wrote:
> [...]
> en stump kode af, uden at skulle starte hele cirkusset (Visual Studio).

Jeg har aldrig set en C/C++ runtime fortolker.

Små hurtige projekter kan du oversætte med "cl /W4 test.cpp", så slipper
du for at starte VC++.

/b

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-11-03 06:46

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Jeg har aldrig set en C/C++ runtime fortolker.

Se CINT
http://root.cern.ch/root/Cint.html

Venlig hilsen

Mogens Hansen

PS.
Jeg har ikke prøvet den

Fra : Per Pedersen

Dato : 05-11-03 12:17

> Se CINT
> http://root.cern.ch/root/Cint.html
>
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen
>
> PS.
> Jeg har ikke prøvet den

Jeg skal nok lige råbe højt, når jeg har fået den afprøvet, hvis der skulle
være andre der har interesse.

Mvh

Per Pedersen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-11-03 17:16

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote

[8<8<8<]
> Se CINT
> http://root.cern.ch/root/Cint.html

Eller Todd L. Veldhuizen's projekt Lunar, der med 5 forskellige oversætteles
modeller spænder fra fortolket eksekvering til profile-directed template
instantiation.

http://osl.iu.edu/~tveldhui/papers/2000/tmpw00/index.html

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Per Pedersen

Dato : 05-11-03 19:19

> Profile-directed template instantiation.

Øøh ? Er du ikke lige venlig at oversætte til noget som jeg også kan forstå?

Jeg er ikke så langt i mit, OO, og ++ studium endnu, jeg har først lige fået
poterne i "The Complete Reference C++" af Herbert Schildt i går, et godt
værk for en gammel C-ræv som mig.

Mvh

Per Pedersen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-11-03 06:42

"Per Pedersen" <perpedersen33@hotmail.com> wrote in message

> Øøh ? Er du ikke lige venlig at oversætte til noget som jeg også kan
forstå?

Det nok beskrevet bedre end hvad jeg kan gøre i afsnit 6.5 i det link jeg
gav.

Noget lidt tilsvarende findes f.eks. kommercielt tilgængeligt i Intel C++
compileren, hvor kodeoptimeringen kan tage input fra en foregående profiling
af programmet.
Altså trinene for at oversætte er optimeret program:
1. Oversæt programmet med særlige profiling options slået til
2. Lav en kørsel med representative data, der genererer en eksekverings
profil
3. Oversæt programmet med angivelse af hvor eksekverings profil dataene
findes

> Jeg er ikke så langt i mit, OO, og ++ studium endnu, jeg har først lige
fået
> poterne i "The Complete Reference C++" af Herbert Schildt i går, et godt
> værk for en gammel C-ræv som mig.

Selvom jeg ikke kender den konkrete bog er jeg skeptisk overfor at det er et
godt værk.
Kig på www.accu.org som har en meget stor samling af gode bog reviews. Der
står 2nd edition som "Not Recommended"
(http://www.accu.org/cgi-bin/accu/rvout.cgi?from=0au_s&file=cp000413a), og
generelt har Herbert Schildt et dårligt ry.
Mit bud er at der findes langt bedre alternativer, og det er væsentligt at
bruge gode kilder.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Byrial Jensen

Dato : 06-11-03 18:20

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> af programmet.
> Altså trinene for at oversætte er optimeret program:

Gcc kan også bruge profileringsdata fra tidligere kørsler til optimering.