Katte i planter !
Fra : Anya Elisabeth Knuds~

Dato : 14-04-01 16:15

Hejsa !

Er der nogle, der kan give mig et godt råd.
Mine katte ( 9 -og 18 mdr. ) er helt pjattet med at gå i mine planter.
Jeg har forsøgt mig med " Gå væk kat ", lige meget hjælper det.
I øjeblikket er der lagt staniol over - hvad ikke er særligt kønt, MEN det
hjælper.
Er der en, som kender LIGE DET, som kan hjælpe , så vil jeg blive noget
glad.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-04-01 17:07

Hej Anya

Hvis dine katte spiser planterne, kan det hjælpe, hvis du køber noget
kattegræs eller stuebambus.

Er det jorden de ikke kan lade være i fred, er det pæneste nok at lægge ret
store sten oven på jorden. Stenene skal have størrelse som en knyttet
barnehånd (ca. 3 år) eller større.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : LL

Dato : 15-04-01 01:57

> Hvis dine katte spiser planterne, kan det hjælpe,
> hvis du køber noget kattegræs eller stuebambus.

Jep, eller andre planter med spidse græs-lignende blade. Kattegræs (korn) er
godt. Syntes dog det er en ret kortvarigt fornøjelse (det er ikke så længe
kornet er spændende at gnave i, det vokser for hurtigt indendørs).

Det kan ikke siges helt entydigt, min Pjevs er også ret vild med Oregano -
det må være noget med duften. Men mere generelt, så er planterne med lange
spidse græs-lignende blade de mest interessante at gnave i

Du ved det måske ikke, men katte bør have adgang til at spise "græs" året
rundt. De spiser det som bindemiddel til de hår de får ind når de slikker
sig. Bundet til græsset, kan kattehårene bedre komme ud igen ad naturlig
vej.

Er det udekatte, vil de det meste af sommerperioden kunne klare sig ved at
spise græs (o.lign) udendørs. Om vinteren må de så gerne hjælpes lidt, ved
at have græs-lignende planter indendørs. Det hjælper ihvertfald på de andre
stueplanters trivsel hvis de har deres eget at gnaske i

Mvh, Lars

Fra : Ulla

Dato : 15-04-01 14:30

Anya Elisabeth Knudsen <anya@esenet.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9b9phf$iqn$1@news.inet.tele.dk...

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker