Flotte og fedelige cichlider søges :-)
Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-11-03 21:38

Hejsa,

jeg er ved at finde nye fisk til mit akvarie på 325 l.

Sidst havde jeg scalarer, men da de nåede en hvis størrelse røg min neon
rimelig hurtigt.

Findes der en cichlide som bliver en 10-15cm, som er fredelig over for
neonfisk ?

mvh

Thomas Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-11-03 22:56

"Thomas Jensen" <thomasFJERN@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rimelig hurtigt.
>
> Findes der en cichlide som bliver en 10-15cm, som er fredelig over for

Til det er der næsten kun at sige nej! Alle store fisk betragter små fisk
som foder.

Carsten

Fra : Martin Razk

Dato : 03-11-03 23:13

hej carsten!

Hvis det er dine neon du holder i højsædet, tror jeg det bliver svært at få
cichlider...
Mht scalare, har jeg selv rodet rundt i et par dage for at finde fisk der
kan gå godt med scalare....Jeg har i dag købt et par sommerfuglecichlider
til at gå med mine scalarer, har fundet ud af at de cichlider der stammer
fra syd amerika, som scalaren, er mere fredelige.. Hvis du vil have neon,
vil jeg foreslå at du holder dig fra cichlider...
Hvis det var mig der skulle proppe fisk i, uden øje for prisen i første
omgang..;:
mellem 50&100 neon.
en stime bali hajer 5-10
en stime pansermaller 5-10
nogle ancistus maller
og måske nogle ,10-20, rødnæser....
tror jeg ville være ekstremt flot...
men det vil da også koste en del!
fiskene ville have 2.2 liter(ved max af hver fisk) pr fisk...hvilket skulle
være nok...

håber det giver lidt ideer

martin

Fra : Alex W

Dato : 04-11-03 19:03

Kribensis, sommerfugle Chlicide, Lille mundruger . Bare det er de helt små
arter!

/Alex

Fra : Jon Batsberg

Dato : 04-11-03 19:16

>Kribensis, sommerfugle Chlicide, Lille mundruger . Bare det er de helt små
>arter!

Mine neon blev ellers ædt af Kribensis - nogle af dem nøjedes de dog med at
bide over :)
Bevis: Kribensis med neon i gabet kan ses her
http://www.batsberg.dk/kribensis.jpg

Har 2 neon tilbage ud af en stime på 30..

M.v.h.
Jon Batsberg

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-11-03 21:56

Tak for alle svar og forslag, var ved at vælge kribensis men holder så
nallerne fra dem nu :)

mvh

Thomas Jensen

Fra : Brian Larsen

Dato : 06-11-03 03:12

Nøglehuls cichliden (Aequidens maronii) er ekstremt fredelig!

har haft den med alle slags fisk uden problemer, jeg synes selv den er flot,
men det er jo smagssag!

Ellers kig på nogle af de mange flotte dværg cichlider der findes.

mvh

Brian