Regnearkskomponent / benyttelse af Office ~
Fra : Bo Lyders Pedersen

Dato : 03-11-03 21:40

Hej,

Jeg skal til at lave et program hvor der skal indlejres noget helt basal
excel lignende funktionalitet. Dvs. et ark med celler hvor man kan indtaste
simple formler (med referencer til andre celler osv), kopiere celler på
diverse måder, og også meget gerne kunne importere et excel ark.

Til min store overraskelse har jeg ikke kunnet finde særligt mange
komponenter på nettet som understøtter ovenstående, og har fundet ud af at
den optimale løsning vil være at benytte Microsofts egne ActiveX "Office
Web Components". Jeg har forsøgt at benytte Spreadsheet komponenten herfra i
borland builder 6, men er løbet ind i problemer da jeg ingen
dokumentation/eksempler på brug i hverken visual c++ eller borland builder
har kunnet finde. Bla. arbejdes der med en tagVARIANT struct som jeg har
nogle problemer med at finde ud af hvad går ud på.

Så mit spørgsmål er om der tilfældigvis skulle være nogen som skulle have
haft anvendt Spreadsheet komponenten og har nogle eksempler på brug (f.eks
"bare" læsning/skrivning af en "range" af celler i arket), eller som måske
kan pege i retning af noget dokumentation??

Evt. nogen som kan foreslå mig en anden måde/komponent til at løse mit
problem på?

Mvh
Bo

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-11-03 07:17

"Bo Lyders Pedersen" <nejtak@nejtak.dk> wrote

[8<8<8<]
> ..., og har fundet ud af at
> den optimale løsning vil være at benytte Microsofts egne ActiveX "Office
> Web Components".

Optimal ud fra hvilke kriterier ?

[8<8<8<]
> Evt. nogen som kan foreslå mig en anden måde/komponent til at løse mit
> problem på?

Hvad med at bruge ExpressSpreadSheet fra DevExpress
http://www.devexpress.com/products/vcl/product.asp?prodid=28

Den kan vist hvad du efterlyser.
De plejer at lave gode komponenter, der virker godt sammen med C++Builder,
og du kan simpelt lave en applikation der ikke har nogen afhængigheder
udadtil (f.eks. MS-Office eller andre DLL'er installeret)

Venlig hilsen

Mogens Hansen