Få fat kolonnenavne
Fra : Martin Bentzen

Dato : 03-11-03 21:22

Er det muligt via SQL at få fat en tabels kolonnenavne (feltnavne), i fx. et
array ?

VH
Martin Bentzen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-11-03 21:42

Martin Bentzen wrote:
> Er det muligt via SQL at få fat en tabels kolonnenavne (feltnavne), i
> fx. et array ?

Sandsynligvis
Hvilken database? (og evt programmeringssprog?)

- Peter

Fra : Martin Bentzen

Dato : 03-11-03 22:01

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Sandsynligvis
> Hvilken database? (og evt programmeringssprog?)

Det er en Access database via ASP

/Martin

Fra : Torben Brandt

Dato : 03-11-03 22:55

Martin Bentzen skrev:
> Det er en Access database via ASP

Se evt her:
<URL:http://asp-faq.dk/article/?id=72>

/Torben

Fra : Martin Bentzen

Dato : 03-11-03 23:03

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev

> Se evt her:
> <URL:http://asp-faq.dk/article/?id=72>

Super - lige hvad jeg skulle bruge

/Martin

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 04-11-03 12:58

Peter Lykkegaard wrote:

> Sandsynligvis
> Hvilken database? (og evt programmeringssprog?)

Nu er det godt nok ikke mig der har startet tråden, men jeg har tit haft
brug for at gøre det i MySQL og MSSQL.

Og af programmeringssprog har jeg haft brug for at gøre det i både ASP og
PHP med begge sprog og begge databaser.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-11-03 19:58

Thomas Damgaard wrote:
> Nu er det godt nok ikke mig der har startet tråden, men jeg har tit haft
> brug for at gøre det i MySQL og MSSQL.

Med MSSQL kan du finde informationerne i systemtabellerne. I MySQL kan du
sikkert også parse noget DESCRIPE halløj.

> Og af programmeringssprog har jeg haft brug for at gøre det i både ASP og
> PHP med begge sprog og begge databaser.

I ASP kan du finde kolonne navne ved at bruge Name Attributten på
søjlerne f.eks. i et recordsetobject. Alternativt kan du bruge ADOX.

I PHP kan du bruge funktionen mysql_field_name og funktionen
mysql_list_fields.

--
Jakob Andersen