JMail
Fra : Mette

Dato : 03-11-03 20:47

Hej NG

jeg skal vedhæfte en fil i JMail, med hvis skriver " msg.ContentType =
"text/html" " i scriptet bliver filen ikke vedhæftet, men indskrevet i
mailen. Undlader jeg derimod" msg.ContentType = "text/html" " i scriptet,
bliver filen vedhæftet, men så mister jeg min HTML formatering af mailen.
Er der en måde så man både kan vedhæfte og bruge HTMLformatering i JMail??

Mvh

Mette

Fra : Torben Brandt

Dato : 03-11-03 22:50

Mette skrev:
> [...]
> Er der en måde så man både kan vedhæfte og bruge HTMLformatering i JMail??

Det burde nu kunne lade sig gøre.
For noget tid siden havde Jakob Munck et problem i stil med dit.
Prøv at se hans indlæg samt tilhørende tråd:
<URL:http://groups.google.com/groups?selm=3f9a1353%240%2427388%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk>

/Torben

Fra : Mette

Dato : 04-11-03 06:11

> Det burde nu kunne lade sig gøre.
> For noget tid siden havde Jakob Munck et problem i stil med dit.
> Prøv at se hans indlæg samt tilhørende tråd:

> [...]

Hej

har kikket på det indlæg og han bruger ikke msg.ContentType = "text/html"

Mette

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-11-03 15:18

Mette skrev:

> <URL:http://groups.google.com/groups?selm=3f9a1353%240%2427388%24edfadb0f%40
> dread16.news.tele.dk>
>
> har kikket på det indlæg og han bruger ikke msg.ContentType = "text/html"

Linie 15 i hans indlæg er da:
JMail.ContentType = "text/html"

/Torben

Fra : Mette

Dato : 04-11-03 16:06

> Linie 15 i hans indlæg er da:
> JMail.ContentType = "text/html"
>
> /Torben
Hej

I Jakob tråd fra den 26-10-2003 kl. 8:57 bruger han den ikke.

Mette

Fra : Torben Brandt

Dato : 04-11-03 18:09

Mette skrev:

> I Jakob tråd fra den 26-10-2003 kl. 8:57 bruger han den ikke.

Næ, det er da også rigtigt.
Jeg lagde bare mærke til at den var med i det første indlæg i tråden, og
at han fandt en løsning.
Jeg lagde ikke mærke til at den linie var gledet ud af løsningen.

Prøv dette, det virker for mig:

Set oMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

oMail.Logging = True
oMail.Silent = True

oMail.From = "name@example.com"
oMail.AddRecipient "name@example.com"

oMail.Subject = "EMNE"
underskrift</h1></body></html>"
' ovenstående er én linie

oMail.AddAttachment Server.MapPath("/test/billede1.jpg")

If Not oMail.Send("mail.actuar.dk") Then
Response.write oMail.log
Else
Response.write "Beskeden er sendt til:"
End If

/Torben

Fra : Mette

Dato : 04-11-03 18:27

> [...]
> ' ovenstående er én linie
>
> oMail.AddAttachment Server.MapPath("/test/billede1.jpg")
>
> If Not oMail.Send("mail.actuar.dk") Then

Tak det prøver jeg