Adgang til bios på compaq 4704.
Fra : Keld Skovgaard

Dato : 03-11-03 20:49

Jeg har en Compaq 4704, men ved ikke hvordan kommer man ind i BIOS'en.
Er der en der kan hjælpe med et tip ?

M.v.h.
Keld

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 03-11-03 21:41

On Mon, 3 Nov 2003 20:49:10 +0100, Keld Skovgaard wrote in
dk.edb.hardware.bundkort
<3fa6b135$0$9757$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

>Jeg har en Compaq 4704, men ved ikke hvordan kommer man ind i BIOS'en.
>Er der en der kan hjælpe med et tip ?

Man plejer at bruge F10 tasten ved Compaq.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-03 04:16

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse

> Man plejer at bruge F10 tasten ved Compaq.

Kun hvis setupprogrammet ligger på harddisken. Det er langfra alle Compaq
modeller, der har direkte adgang til bios.

Claus

Fra : Sørensen

Dato : 03-11-03 21:42

"Keld Skovgaard" <keldskov@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Compaq 4704, men ved ikke hvordan kommer man ind i BIOS'en.
> Er der en der kan hjælpe med et tip ?
>
> M.v.h.
> Keld

Er det ikke F10 under opstart ligesom IBM ?.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-03 04:15

> Jeg har en Compaq 4704, men ved ikke hvordan kommer man ind i BIOS'en.
> Er der en der kan hjælpe med et tip ?

Du skal bruge et specielt program, som kan hentes hos Compaq. Hvis det ikke
ligger på en special partition på harddisken, er du nødsaget til at hente
dette program, og så boote op på de disketter, det laver.

Kommer der ikke en information på skærmen, når du booter op, så er programmet
ikke på harddisken.

Claus

Fra : Keld Skovgaard

Dato : 04-11-03 17:32

Takker for info....

Jeg har slettet alle partitoner på harddisken så jeg må så ha' hentet
programmet hos Compaq.

M.v.h.
Keld

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-03 04:10

> Jeg har slettet alle partitoner på harddisken så jeg må så ha' hentet
> programmet hos Compaq.

Husk så, at hvis der skal være adgang til bios, så skal du oprette en special
partition til dette program. Det kan programmet selv gøre, me n det skal være
*før* du installere noget.

Claus