enkelt IF then problem
Fra : JohnDoe

Dato : 03-11-03 20:11

Hjælp til problem jeg ikke lige fatter
Jeg har en session variable (userID) og en userID i URL'en

Jeg prøver så at få den til at vise en server.execute hvis de 2 userID'er er
ens
Det gør jeg med følgende

<% if session("userID") = request.querystring("userID") then
server.execute "/users/Usermenu.asp"
else
response.write "Du er ikke den rigtige user"
end if
%>
Jeg har chekket på siden at den har begge data, men følgende
<% response.write (request.querystring("userID"))&" querysting"%>
<% response.write (session("userID"))&" session"%>

og den skriver fint de korrekte numre, både session og URL nummer:
Jeg har også chekket om det er tal (og ikke 1 tal og en streng, ved dog ikke
om det ville gøre en forskel) ved at lægge +1 til begge og de steg begge med
1.

Hvorfor får jeg så udskrevet "Du er ikke den rigtige user" på alle bruger
sider også selv om at session("userID") rent faktisk er lige med
querystring("userID"). Dvs på siden hvor sessionUSERID = 1 og
query.stringUSERID=1 der får jeg "Du er ikke den rigtige user", men det gør
jeg også på sider hvor der sessionUSERID = 2 og query.stringUSERID=1

Er der nogen der kan gennemsku den?

På forhånd tak
JD

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 03-11-03 20:52

"JohnDoe" <bifyrdk @ yahoo.dk> wrote in message
> [...]
gør
> jeg også på sider hvor der sessionUSERID = 2 og query.stringUSERID=1

Hej JohnDoe
Jeg tror ikke dit check om det er tal viser noget. Prøv at konvertere begge
dine parametre til tal med cInt, så tror jeg det virker.

mvh
Finn