Borland Cpp Builder
Fra : Rasmus

Dato : 03-11-03 19:07

Hejsa!

Jeg bruger Borland C++ Builder trial version, og har lavet et program som
jeg gerne vil lægge ud på nettet, så andre kan downloade det gratis (er det
ikke det der hedder non-commercical use?). Jeg vil derfor hører hvilken
version af programmet jeg skal bruge, for at det er lovligt. Kan jeg nøjes
med Borland C++Builder Personal Edition?

Derudover har jeg 2 andre problemer:
Jeg har en StringGrid hvor jeg gerne vil slette række 3.
Jeg ville tro at man kunne gøre noget i retning af:
StringGrid1->Rows->Delete(3);
Men det virker ikke...

Mit andet problem er, at jeg har en CppWebBrowser som jeg sætter til at gå
ind på f.eks. www.google.com.
Jeg vil gerne have at programmet skal stanses, eller vente på at den er
færdig med at hente siden.
F.eks noget i retning af:
while(CppWebBrowser1->Navigate(L"www.google.com"));

På forhånd tak!

Mvh. Rasmus

Fra : Ivan Johansen

Dato : 04-11-03 08:32

Rasmus wrote:
> [...]
> derfor hører hvilken version af programmet jeg skal bruge, for at det
> er lovligt. Kan jeg nøjes med Borland C++Builder Personal Edition?

Ja, så længe du ikke tjener på det er Personal Edition nok.

> Derudover har jeg 2 andre problemer: Jeg har en StringGrid hvor jeg
> gerne vil slette række 3. Jeg ville tro at man kunne gøre noget i
> retning af: StringGrid1->Rows->Delete(3); Men det virker ikke...

Du kan ikke fjerne en række på den måde. Den eneste måde du kan fjerne
rækker på er ved at ændre RowCount:
StringGrid1->RowCount = StringGrid1->RowCount - 1;

Dette vil dog fjerne den sidste række. Hvis den ikke må gå tabt bliver
du nødt til selv at flytte på rækkernes indhold.

> [...]
> at gå ind på f.eks. www.google.com. Jeg vil gerne have at programmet
> skal stanses, eller vente på at den er færdig med at hente siden.

Følgende vil teste for hvert 100 ms om den er blevet færdig:
CppWebBrowser1->Navigate(L"www.google.com");
while(CppWebBrowser1->Busy)
Sleep(100);

Jeg vil dog i stedet anbefale at du bruger en event, f.eks.
OnDocumentComplete, OnDownloadComplete eller OnNavigateComplete2. Så vil
det også være muligt at afbryde hvis det tager lang tid at indlæse siden.

Ivan Johansen

Fra : Christian Drivsholm

Dato : 19-11-03 21:19

Hej Rasmus

Måske kan følgende kode lede dig på den rette vej.
Den sidste column bliver fjernet.

//Header
#ifndef Unit1H
#define Unit1H
//--------------------------------------------------------------------------
-
#include <Classes.hpp>
#include <Controls.hpp>
#include <StdCtrls.hpp>
#include <Forms.hpp>
#include <Grids.hpp>
//--------------------------------------------------------------------------
-
class TForm1 : public TForm
{
__published: // IDE-managed Components
TStringGrid *StringGrid1;
TButton *Button1;
void __fastcall Button1Click(TObject *Sender);
private: // User declarations
public: // User declarations
__fastcall TForm1(TComponent* Owner);
void __fastcall RemoveCol(TStringGrid *StringGrid, int Index);
};
//--------------------------------------------------------------------------
-
extern PACKAGE TForm1 *Form1;
//--------------------------------------------------------------------------
-
#endif

//Cpp file
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//--------------------------------------------------------------------------
-
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//--------------------------------------------------------------------------
-
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//--------------------------------------------------------------------------
-
void __fastcall TForm1::RemoveCol(TStringGrid* StringGrid11, int Index)
// Denne funktion fjerner en søjle efter 'Index'
{
SendMessage(StringGrid1->Handle,WM_SETREDRAW, false,0);

try
{
const int col_count = StringGrid1->ColCount;

for (int col=Index;col<col_count-1;++col)
{
StringGrid1->Cols[col] = StringGrid1->Cols[col+1];
}
StringGrid1->ColCount = col_count-1;

}
catch(...)
{
SendMessage(StringGrid1->Handle,WM_SETREDRAW, true,0);
}

SendMessage(StringGrid1->Handle,WM_SETREDRAW,true,0);

RECT R = StringGrid1->CellRect(0,Index);

InflateRect(&R, StringGrid1->Width,StringGrid1->Height);

InvalidateRect(StringGrid1->Handle,&R,false);

}
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
RemoveCol(StringGrid1, 3);
}
-