PSU til P4 2.8 Ghz
Fra : Nicolai Kobborg

Dato : 03-11-03 18:50

Hey.

Jeg overvejer at knalde en P4 2.8 Ghz i min spand. Problemet er at jeg kun
har 300 W til rådighed, og jeg vil høre om det er nok til 2.8 Ghz. Hvis det
er for meget, overvejer jeg at gå ned til 2.6 Ghz eller lavere. Hvor går
grænsen egentlig for en 300 W PSU?

Jeg har ellers:
512 mb DDR 3500 ram
1 80 GB Maxtor HD
Geforce 3 Ti 200 128 mb
1 netkort
- og ellers standart lydkort og CD rom drev

Nogen der har nogle erfaringer med hvad en 300 W PSU kan trække?

Mvh Nicolai

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 04-11-03 00:39

> [...]
det
> er for meget, overvejer jeg at gå ned til 2.6 Ghz eller lavere. Hvor går

Uden at lyde alt for skråsikker og forudsat din PSU er af bare nogenlunde
kvalitet kan den sagtens trække en 2.8'er. Du har jo stort set ikke noget i
maskinen...

/Brian

Fra : KB

Dato : 04-11-03 17:11

Hej

Jeg har en 300W fra Fortron Source, som er et kvalitetsmærke indenfor
strømforsyninger. Det trækker uden problemer min Pentium4 3000 MHz. Desuden
sidder der bl.a. et Asus P4C800-E-Deluxe bundkort og et radeon 9800pro.

Mvh.
Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-03 13:34

In article <3fa69555$0$9823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, giant@pc.dk
says...
> Nogen der har nogle erfaringer med hvad en 300 W PSU kan trække?

Der er forskel på PSU'er...

Se her:

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mark Urup

Dato : 09-11-03 10:54

"Nicolai Kobborg" <giant@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har nogle erfaringer med hvad en 300 W PSU kan trække?

Jeg vil også mene at du ikke burde have de store problemer det med.

pt. køre jeg en AMD Barton 2500+ (overclocket til 2,6 ghz)
Epox nForce 2 bundkort
Ati Radeon 9500
1x120gb maxtor hdd
1x 80gb seagate hdd
1x200gb WD hdd
Samt et DVD drev

Dette køre på en 300W codegen (IKKE mærkevare psu), og det køre fint, jeg
bruger lige nu (ved 100% cpu brug (jeg køre seti)) bruger jeg ~246 Watt
(uden skærm)

/Mark U