Dato-format: forskel XP - Win2000
Fra : Thomas Makro

Dato : 03-11-03 17:21

Jeg er stødt på et undeligt problem, når jeg forsøger at vise dato som
er hentet fra en Access database.

ASP-siden har øverst <% Session.LCID = 1030 %>, så det burde jo få
IIS til at vise datoen i dansk format, hvilket da også virker efter
hensigten når asp siden fortolkes af Windows 2000 server's IIS, men
ikke via IIS på WinXP (som jeg bruger lokalt til at teste på).

Det tyder jo på at der er en bug i XP - eller er det mig der overser
noget? Nogen forslag til at få XP til at makke ret?

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 03-11-03 17:34

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det tyder jo på at der er en bug i XP - eller er det mig der overser
> noget? Nogen forslag til at få XP til at makke ret?

Mig bekendt er der ikke nogen bug i XP, så kunne du ikke liige sende det
stykke kode hvor du udskriver datoen?

- Jacob

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-11-03 20:38

On Mon, 3 Nov 2003 17:33:48 +0100, "Jacob Nielsen"
<jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Mig bekendt er der ikke nogen bug i XP, så kunne du ikke liige sende det
>stykke kode hvor du udskriver datoen?
Jo da, her er det sammenkogt til:
<%@ Language=VBScript LCID=1030 %>

Set RelatAnm=Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
RelatAnm.Open strQ2, Forb

do until RelatAnm.EOF
%>
<%=RelatAnm("Dato")%><BR><BR>
<% RelatAnm.MoveNext %>
<% loop %>

Altså ikke noget specielt, det virker jo også fint i IIS under
win2000.

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 04-11-03 00:07

> [...]
> <% RelatAnm.MoveNext %>
> <% loop %>
>

> Altså ikke noget specielt, det virker jo også fint i IIS under

Ahh, jamen, det er jo fordi du henter dine data ud fra et recordset.

Prøv at skrive CDate(RelatAnm("Dato")) istedet for RelatAnm("Dato").

IISen ved ikke at det er en dato formentlig, så det skal du lige først
konvetere strengen til.

Mvh. Jacob

Fra : Thomas Makro

Dato : 08-11-03 22:19

On Tue, 4 Nov 2003 00:06:30 +0100, "Jacob Nielsen"
<jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Ahh, jamen, det er jo fordi du henter dine data ud fra et recordset.
Jep.

>Prøv at skrive CDate(RelatAnm("Dato")) istedet for RelatAnm("Dato").
Det er hermed prøvet, men det ændrer intet - desværre.

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Jørgen Müller

Dato : 09-11-03 09:26

Thomas Makro skrev:
>Jeg er stødt på et undeligt problem, når jeg forsøger at vise dato som
>er hentet fra en Access database.

Du skal nok se på FormatDateTime functionen i stedet:
http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/HTML/vsfctFormatDateTime.htm

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller