Kastreret hankat strinter inde
Fra : Gaby

Dato : 03-11-03 16:56

Hejsa NG

Jeg har før fået så gode svar herinde og jeg har virkeligt brug for råd.
Jeg har fået en tilløber-kat ind. Det har ikke været med min gode vilje, men
den har lært sig selv at gå ind igennem hundelemmen og er nu flyttet ind.
Der hvor den kommer fra vil de ikke have den retur - de har i forvejen alt
for mange dyr siger de. Så nu bor den altså her. Men i den seneste tid er
han begyndt at strinte rundt omkring - går bl.a. på køkkenbordet og strinter
op af vægge og skabe - og det er ULÆKKERT. Han er kastreret men opfører sig
fuldstændig som en hankat.(slås med de øvrige hankatte i byen, forsøger at
parre hunkatte). I huset har jeg endnu en kastreret hankat og en hund. Den
anden kat har fundet sig til rette med tilflytteren uden de store problemer
og det samme har hunden. Men det kniber med mig. Er der noget jeg kan gøre -
for jeg er ved at blive rigtigt godt gal i skralden på den f...... kat.

Mange hilsner
Gabrielle

Fra : Ragna

Dato : 03-11-03 17:16

Hej Gabrielle!

Din tilløber-kat er sikkert i færd med at afmærke jeres hjem som sit eget
territorium.
Et forslag kunne være, at du anskaffer et middel, som du køber hos
dyrlægen. Det hedder Feliway, og det er en slags kunstige katte-feronomer,
som skulle fjerne kattenes lyst til at markere med deres egen duft.
Det kan fås som en slags fordamper, der sættes i en stikkontakt, hvorfra
duften (som er umærkelig for os) spreder sig.
Hvis det er nogle bestemte steder, kattens strinteri går ud over, er det
måske bedre at købe Feliway i en spray-udgave, hvor du så nøjes med at
behandle problem-områderne.

--
Venlig hilsen, Ragna.