??? Hvad betyder dette her ???
Fra : Robert Aasen

Dato : 03-11-03 14:48

Hejsa i Gruppen

Sometider/engang imellem når jeg starter computeren kommer der en blå
skærm hvor der står ::

Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x:BFF9DBA7. Programmet
vil blive lukket

+ Tryk på en tast for at lukke programmet
+ Tryk Ctrk+Alt+Del for at genstarte computeren
Du mister alle data der er gemt i alle programmer

Tryk en tast for at forsætte.....

Mærkeligt det eneste jeg kan gøre er at genstarte computeren igen, og så
starter den rigtigt op hvad kan det være ???
jeg har virusscan/firewall og det hele jeg tror ikke det er en virus!
og det er kun en gang imellem, mystisk. jeg har scandisket den for fejl og
defragmeteret
den.. så det er ok
Men hvad kan det så betyde, håber der er nogen der ved det !?

Info om pc:
Pentium 300Mhz
256mb Ram
10gb hardisk
win98

--
Hilsen Robert
Husk at "SLETDETTEHER" i min mail-adr (-:

Fra : Devast8or, work

Dato : 03-11-03 15:09

"Robert Aasen" <SLETDETTEHERbob@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> defragmeteret
> den.. så det er ok
> Men hvad kan det så betyde, håber der er nogen der ved det !?

Blue Screen Of Death. Det er en Kendt Windows Fejl(TM). Jeg kender kun en
måde helt at slippe for den: slet Windows og installer noget andet i stedet
:)

Men det kan da være at en reinstallering kan afhjælpe problemet i nogen
grad. Hvor tit sker det?

Devast8or

Fra : Robert Aasen

Dato : 03-11-03 16:10

Det sker nok hver 10-15 gang jeg starter computeren, sometider også når jeg
har trykket luk computeren,,

og det er ca 2 mån jeg har formateret HD helt og kørt det op igen

--

-------------------------------CUT-----------------------------

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-03 22:49

In article <3fa66fae$0$45345$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
SLETDETTEHERbob@privat.tdcadsl.dk says...
> --
> Hilsen Robert
> Husk at "SLETDETTEHER" i min mail-adr (-:
> ___
> __II__lL__
> O O
> \__/
> ---000--000---
>

> -------------------------------CUT-----------------------------
> "Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Gider du ikke gøre noget ved din signatur, samt din citatteknik ?

http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-11-03 15:09

Robert Aasen skrev:

> Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x:BFF9DBA7. Programmet
> vil blive lukket

Der står sikkert ikke OE, men derimod 0(nul)E. 0E og 0D-fejl har ofte
noget med hardwarefejl at gøre, men det kan også være software.
Det første jeg ville gøre var at tjekke RAM for fejl. Det kan du gøre
med et program som Memtest86 f.eks. <http://memtest86.com/>. Det er
en god idé at læse dokumentationen til programmet inden du går i gang.

Hvis RAM er ok, så prøv evt. om du kan spore dig ind på problemet vha.
denne side: <http://www.infinisource.com/techfiles/fatal-0e-errors.html>.

Madsen.

Fra : Robert Aasen

Dato : 03-11-03 16:11

Tusind tak for det hurtige svar det vil jeg lige prøve

Fra : Henrik

Dato : 06-12-03 11:25

> [...]
> \__/
> ---000--000---
>

> Da jeg ikke ved hvilken software og hardware du har i almindelighed, kan
jeg komme med nogle generelle råde som kan fejlsøge for dig...

1. Start forfra med installationen af windows.
Alt efter hvor gammel dit hardware og anden software ellers er,
kan jeg anbefale at du opdaterer til win xp.
Da det er kendt at drivere til win 98 til nyerer udstyr
halter en del og/eller at win98 generelt har problemer med
at håndterer nyerre hardware.
Det er dog et problem hvis du har hardware der ikke
understøttes af nyere windows versioner eller for den sags
skyld software. Begge dele er et problem for mig. (og hvordan
det løses kan jeg skrive til dig hvis du har behov)

2. Installer drivere til din hardware een af gangen og test din pc ved at
forsøge at fremprovoker fejlen (i dit tilfælde ved at slukke og tænde for
pc'en nogle gang).

Opstår fejlen ikke efter at dine drivere til hardwaren er installeret, så
prøv samme procedure med dine applikationer.

Generelt kan du nok slippe noget nemmere ved det ved at tjekke at du har de
"nyeste" win98 drivere fra hardware producenten. og rettelser til din
software..