Problem med betingelse if x > y then....
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-03 13:01

Jeg er stødt ind i et problem, hvor jeg efter lang tids kamp har
prøvet at finde fejlen, men forgæves.

Værdien af points er altid 600 og hvis den aktuelle værdi af
nysaldo er under 600 eller under 1000, virker betingelsen > efter
hensigten. Lige så snart værdien af nysaldo er over 1000, bliver
tilstanden til fejl = true - scriptet er her:

<%
Dim brugernavn, varenavn, points, pw, mail, navn, homepage, fejl,
nysaldo

fejl = false
brugernavn = Request.Form("brugernavn")
points = Request.Form("points")
nysaldo = Request.Form("nysaldo")

If points > nysaldo Then
   Response.Write "<p><b>Du vil købe for " & points & "
points.</b></p>"
   Response.Write("<p><font color=red>Du har ikke optjent points
nok til dette køb!</font></p>")
fejl = true

End If

%>

er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg gør galt her?

Mvh.

Michael Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 03-11-03 13:20

>er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg gør galt her?

Hvilken længde er dine felter i formen? Er de længere end 3

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-03 13:28

Brian B. Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvilken længde er dine felter i formen? Er de længere end 3

De er alle sat til 50

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-11-03 13:54

Michael Nielsen wrote :

> [...]
>
> <%
> Dim brugernavn, varenavn, points, pw, mail, navn, homepage, fejl,

Det tyder på at du sammenligner tekst i stedet for tal. Prøv i stedet med

points = CInt(Request.Form("points"))
nysaldo = CInt(Request.Form("nysaldo"))

if points > nysaldo then
   Response.Write("Du har ikke point nok")
else
   Response.Write("Du har købt noget")
end if

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-03 14:24

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det tyder på at du sammenligner tekst i stedet for tal. Prøv i stedet med
> points = CInt(Request.Form("points"))
> nysaldo = CInt(Request.Form("nysaldo"))

Perfekt !! Det virker bare
1000 tak for hjælpen!