Fjernbetjent klikker :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-11-03 11:44

Hej NG.

Vi var på udstilling i Herning i går med vores flat (2. præmie, hun er alt
for høj for en tæve).
Der så jeg noget som vel er harmløst, og måske endda kunne være godt til
både dem som træner med klikker og
dem som mener at det fjernbetjent halsbånd er løsningen på alt.

Der er et fjernbetjent klikkerhalsbånd. Der hang en lille elektrisk klikker
i halsbåndet som så kunne klikkes på afstand.

Jeg kan ikke huske prisen men den var sikkert dyr

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Per

Dato : 03-11-03 12:43

On Mon, 3 Nov 2003 11:44:16 +0100, Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> i halsbåndet som så kunne klikkes på afstand.
>
> Jeg kan ikke huske prisen men den var sikkert dyr

Sat..., jeg trode lige jeg var først med ideen.

Per, Odense

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 03-11-03 21:31

Hej Christian,

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:<3fa63181$0$30062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Der er et fjernbetjent klikkerhalsbånd. Der hang en lille elektrisk klikker
> i halsbåndet som så kunne klikkes på afstand.

Kan du måske huske hvilken stand/bod du så klikkeren ved? En af mine
veninder synes nemlig det lyder ganske interessant, eftersom hun har
en hørehæmmet hund, og på den måde ville kunne kommunikere med hunden
fra afstand.

Med venlig hilsen

Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-03 08:12

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> veninder synes nemlig det lyder ganske interessant, eftersom hun har
> en hørehæmmet hund, og på den måde ville kunne kommunikere med hunden

Desværre ikke, men mon ikke DKK kan hjælpe med det ?
Standen lå mellem Pedigree og DKK's infobod

Fra : Dharma

Dato : 04-11-03 00:23

Hej!!

Jeg ville bare lige høre hvordan et fjernbetjent klikker fungerer??
Jeg ved hvordan den "almindelige" clicker fungerer og skal bruges, da
jeg selv er stor fan af den, men jeg har altså ikke hørt om den anden.
Kan nogen hjælpe mig med at forklare det??

MVH. Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-03 08:15

"Dharma" <Dharma.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> jeg selv er stor fan af den, men jeg har altså ikke hørt om den anden.
> Kan nogen hjælpe mig med at forklare det??

Jeg kiggede ikke rigtig på den da jeg ikke har brug for den, men den
fungerer sådan her:

Man har en sender i hånden, og hunden har et halsbånd på. I det halsbånd
hænger der en kugle med en modtager og en mekanisk klikker styret af lidt
elektronik.

Fra : Susanne

Dato : 04-11-03 08:05

> Jeg kan ikke huske prisen men den var sikkert dyr
>
> --
> mvh/rg. Christian

Prisen var 130 kr.

mvh
Susanne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-03 08:15

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Prisen var 130 kr.

OK, det er egentligt ikke så slemt.

Fra : UBN

Dato : 04-11-03 11:01

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Prisen var 130 kr.
>
> mvh
> Susanne

Hvor kan den købes ????

mvh

Ulrik

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 04-11-03 10:13

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> writes:
>Desværre ikke, men mon ikke DKK kan hjælpe med det ?
>Standen lå mellem Pedigree og DKK's infobod

Jeg tror det var en del af Pedigrees stand, for man fik den gratis med,
hvis man købte en sæk foder (nedsat pris)

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-11-03 10:30

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> wrote in message

> Jeg tror det var en del af Pedigrees stand, for man fik den gratis med,
> hvis man købte en sæk foder (nedsat pris)

Det kan godt være. Jeg er (no offence) ikke den store tilhænger af
Pedigree's foder, så jeg gik let forbi dem.

Fra : Kristin Gudem

Dato : 05-11-03 03:00

Christian B. Andresen wrote:
> Hej NG.
>
> Vi var på udstilling i Herning i går med vores flat (2. præmie, hun
> er alt for høj for en tæve).

Det var jeg også.. Gull til Norge i Nordisk mesterskap i lydighet

> [...]
> klikker i halsbåndet som så kunne klikkes på afstand.
>
> Jeg kan ikke huske prisen men den var sikkert dyr

Jeg kjøpte to stykker (kr. 130,- pr. stk), og de fungerer utmerket. Klikket
er veldig lavt, men det gjør jo ingen ting, hunden har jo halsbåndet med
"klikket" rett ved øret. Tror den fjernstyrte klikkeren kan være fin til å
trene på plasser med mye "bråk" (på treningsplassen med andre hunder f.eks.)
og f.eks. i fremadsending. Jeg har kun prøvd litt med min eldste hund, og
det fungerte bra. Gleder meg til å prøve på den yngste som kun er
klikkertrent.

--
Kristin
www.gudem.com

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 05-11-03 07:55

Først undskyld, jeg er nødt til at svare på et svar da min news har været
nede.

Tillykke med 2. præmien, det var da godt nok. Synes dommeren var meget
rundhåndet med 2. præmier i Søndags... Måske han havde fået for få røde bånd
med... Ved det ikke!

Vi var også i Herning (sad ovre ved Starworkers / Black Amandas /
Djima-Lijynis på langsiden imellem ring 1 og 2) og hold op hvor var Jenna
ikke tryg ved den store larmende hal til at starte med, men det gik da lige
så stille over som dagen gik!
Desværre var hun stadig utryg da hun var i ringen, så det blev "kun" til BIM
hvalp, men med en helt forrygende udtalelse og en SL1! (4. SL på 4
udstillinger! Hendes bror blev BIR hvalp.

Hvor er det din flat er fra? (Kennel) og hvor gammel er det hun er? Det hele
blev jo fulgt spændt fra ringsiden da først vi var færdige og "vi" fik halet
en DKCH SCH hjem ovre på vores langside samt en BIS3 i opdrætterklassen, så
alle svævede mere eller mindre på en lille lyserød sky!

Nu skal Jen og jeg så til at tænke på brugsprøven allerede og efterfølgende
lidt markprøve. Uhyggeligt som tiden flyver!!

Rinnie
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-11-03 08:12

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Tillykke med 2. præmien, det var da godt nok. Synes dommeren var meget
> rundhåndet med 2. præmier i Søndags... Måske han havde fået for få røde

Det er fair nok mht. Trille. Hun er for høj af en tæve, så det er OK.

> [...]
> Djima-Lijynis på langsiden imellem ring 1 og 2) og hold op hvor var Jenna
> ikke tryg ved den store larmende hal til at starte med, men det gik da

Jeg tror godt jeg så jer. Vi sad bag dommerbordet, var dog en del henne og
snakke med Trilles opdrætter (Jens Peter Larsen, Birkebo).

> Desværre var hun stadig utryg da hun var i ringen, så det blev "kun" til
BIM
> hvalp, men med en helt forrygende udtalelse og en SL1! (4. SL på 4
> udstillinger! Hendes bror blev BIR hvalp.

Sådan !!! tillykke !!

> Hvor er det din flat er fra? (Kennel) og hvor gammel er det hun er?

Hun er 3 3/4 år Hun er fra Kennel Birkebo
http://www.kennel-birkebo.dk/

> [...]
> en DKCH SCH hjem ovre på vores langside samt en BIS3 i opdrætterklassen,

> alle svævede mere eller mindre på en lille lyserød sky!

Det var da flot

> Nu skal Jen og jeg så til at tænke på brugsprøven allerede og
efterfølgende
> lidt markprøve. Uhyggeligt som tiden flyver!!

Ja, så starter det sjove jo

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 05-11-03 08:50

> Det er fair nok mht. Trille. Hun er for høj af en tæve, så det er OK.

Jammen var det forresten ikke jer der var til træffet i Bække? Jeres som
Helle trimmede...?!

> Jeg tror godt jeg så jer. Vi sad bag dommerbordet, var dog en del henne og
> snakke med Trilles opdrætter (Jens Peter Larsen, Birkebo).

Okay, så i sad ovre ved siden af Exotic Lunas..?!

> Sådan !!! tillykke !!

Tak for det! Vi må jo så lige rundt og øve lidt i at være i hal. Kan ikke
dy mig, må lige poste hendes udtalelse

7 mdr. feminin type, meget fin størrelse, velformet hoved, god hals, godt
forbryst, meget god krop, endnu lidt svag i ryggen, meget flot pels, flotte
bevægelser fra siden.

> Hun er 3 3/4 år Hun er fra Kennel Birkebo
> http://www.kennel-birkebo.dk/

OK... Kender godt Birkebo af omtale.

> Ja, så starter det sjove jo

Ja, desværre er markprøve ubestridt min svageste side, men øvelse gør
mester! Udstilling er lidt mere lige til. Der er ikke så meget at skulle
lære der. Tror helt klart Trille til enhver tid vil kunne slå os med flere
længder mht. Markprøve, for det er ikke kun Jenna der skal lære det hele,
det er også mig, men vi går på med oprejst pande og hvem ved om vi får smag
for det?!

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-11-03 09:11

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Jammen var det forresten ikke jer der var til træffet i Bække? Jeres som
> Helle trimmede...?!

Jo

> Okay, så i sad ovre ved siden af Exotic Lunas..?!

?? Vi sad ved siden af nogle Tollere, søde små hunde

> [...]
>
> 7 mdr. feminin type, meget fin størrelse, velformet hoved, god hals, godt
> forbryst, meget god krop, endnu lidt svag i ryggen, meget flot pels,

Flot. Jeg har ikke Trilles her, men hendes var også god. Det er hendes højde
der er problemet.

> [...]
> længder mht. Markprøve, for det er ikke kun Jenna der skal lære det hele,
> det er også mig, men vi går på med oprejst pande og hvem ved om vi får

Desværre har Trille det komplex at hun ikke er særlig glad for vildt, men
det bliver bedre og bedre.