Hvordan reagerer i ??
Fra : Berit Nielsen

Dato : 03-11-03 11:22

Igår kom min mand hjem efter at have mødt med en af hans klub kammeraters ex
kæreste, til en fest i deres klub.
Så overrækker han mig en hilsen fra hende (nogle husker måske at jeg for en
årerække hjalp hende med at købe ox araberen Sensor-Dyne, som nu ejes af HH
Kingshorn).
De kommer så underligt nok til at snakke om heste (et emne min mand ellers
totalt undgår, især når det drejer sig om Wendy).
Og af en eller anden grund er Wendy pludselig blevet en efterligning af en
araber, der langt fra ligner en rigtig araber som hendes gjorde, og iøvrig
har den æselhoved
Hmm... og så er jeg altså møgfornærmet.
Hvad dælen har min hest lige gjort hende, at hun skal omtales sådan.
Wendy er en sød og dejlig hest som 100 % har levet op til mine
forventninger, og derud over har hun totalt opfyldt de krav som jeg stiller
til en hest (ihvertfald dem hun har haft mulighed for), og hun har da klaret
sig meget pænt på shows også.
Nu er jeg så blevet godt "knotten" og har sagt til min mand at enten skaffer
han en undskyldning, ellers så skaffer jeg den dælme selv !
Hun kunne fornærme min mand, men hun skal dælme ikke fornærme min datter og
mine dyr, der går grænsen.
Ved godt at jeg måske kunne være ligeglad, men måske er jeg lidt mere
ømfindig fordi min lille mule pige er halt igen.
Nu gik det ellers lige så godt..

Hvad havde i gjort ???
Ved godt at vi alle syntes at hver vores muler er de smukkeste og bedste
vores egne øjne, men skylder vi ikke hinanden at respektere hinanden og
hinandens dyr, selv om vi ikke er enige i hinandens opfattelse af hver vores
dyr ??

Hilsen Berit Nielsen
Århus
http://www.arabiskrideklub.dk

begin 666 icon_smile_evil.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``/___^?GY^*XM-ZDG=R6A-J)<M> 8M1P2M%B/<Q2)882
M`````,# P ```````````"'Y! $```P`+ `````/``\`0 1?D"U&E[54RE,*
M^5UA'$@R+=ZP# .QD&:V)$AM)W&%=F!IGAZ"0B%H#6$GVL%P.3@1DXSN(JU(
K=H7#3R,I6#Z$K"6V$RI6BV/)$F2QPJ/U#'%@BQ9QLM+)K^5T.($8%!$`.P``
`
end

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 03-11-03 13:59

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad havde i gjort ???

Jeg blæser generelt på, hvad andre mener om mig og min hest.

Den der ler sidst ler bedst.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 03-11-03 23:32

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> "Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Jeg blæser generelt på, hvad andre mener om mig og min hest.
>
> Den der ler sidst ler bedst.

Ja, Berit tag det ovenfra og ned, hesteverdenen er fuld af intriger, og man
kan ligeså godt stå ved siden af og grine, som at sætte sig lige midt i det
hele :)

Vh Matilde

Fra : Anet

Dato : 03-11-03 14:36

> [...]
> vores egne øjne, men skylder vi ikke hinanden at respektere hinanden og
> hinandens dyr, selv om vi ikke er enige i hinandens opfattelse af hver

(klip)

Tja, jeg syntes helt personligt, at du skulle smide et link til Wendys
hjemmeside for så tror jeg godt, at jeg kender de svar som du vil få her fra
gruppen af. Wendy er på de billeder jeg har set en meget smuk araber og blæs
så på andres smålighed.
Det er sørgeligt at Wendy igen er halt, jeg håber at det atter vil gå fremad
med hende.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Berit Nielsen

Dato : 04-11-03 19:30

> [...]
blæs
> så på andres smålighed.
> Det er sørgeligt at Wendy igen er halt, jeg håber at det atter vil gå

Hejsa.
Jamen det gør jeg da så.
Dog er siden langt fra færdig.
Men der er da lidt billeder derinde.

Og tak for de pæne ord om min hest, Anette.
Heldigvis er hævelsen faldet, og vi venter nu kun at såret heler.
Haltheden falder også lige så stille, så det ser rigtigt godt ud.

Hilsen Berit Nielsen
Århus
http://www.ox-arabere.dk
http://www.arabiskrideklub.dk

Fra : Marlene

Dato : 05-11-03 08:10

> [...]
> Heldigvis er hævelsen faldet, og vi venter nu kun at såret heler.
> Haltheden falder også lige så stille, så det ser rigtigt godt ud.

Hvis ikke din hest er smuk, så ved jeg ikke, hvilken hest der skulle være
det (bortset fra mine to gamle damer - ha, ha). Din hest ligner en drøm
))) Men nu er jeg også vild med araberens flotte hovedform.

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 05-11-03 15:32

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i en meddelelse

> Og tak for de pæne ord om min hest, Anette.

(klip)

Ret skal jo være ret og hun er en meget smuk eksemplar af racen. Og de andre
i gruppen her kan jo kun bedømme det ved selvsyn....

> Heldigvis er hævelsen faldet, og vi venter nu kun at såret heler.
> Haltheden falder også lige så stille, så det ser rigtigt godt ud.

(klip)

Det er da positivt at det går fremad igen med benet. Håber snart at Wendy er
klar igen.
Forresten så var der mange gode nye billeder af Wendy som jeg ikke har set
før. Lidt sjovt med det scanningsbillede du har været så heldig med.

--
~ Hilsen
Annette ~>

Fra : Iben Holst

Dato : 04-11-03 09:03

"> Hvad havde i gjort ???

Hej Berit...

Selvom jeg håber jeg ikke ville reagere som dig, VED jeg, at jeg ville gøre
det!! - blive smæk fornærmet og også ked af det.
Men kort efter, så ville jeg egentlig sætte mig ned og grine godt over det,
for det er typiske udtalelser fra en der er død misundelig over at jeg (du!)
har så dejlig en hest!!!

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 04-11-03 12:50

"Berit Nielsen" <anonym-afsender@post.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad havde i gjort ???

Hej Berit

Jeg havde trukket på skuldrene og givet min hest en gulerod............. Det
er simpelthen ikke det værd at bruge en masse tid og kræfter på noget et
eller andet kvindemenneske har sagt! -brug den tid og de kræfter på hestene
istedet.
Jeg har en veninde som også har hest (fjordfjums) hun begyndte at kalde
Jacques for "koen" når hun omtalte ham (han er sort og hvid broget) Jeg gad
ikke komentere det, men begyndte at kalde hendes for "fede" hver gang jeg
omtalte den, der gik ikke lang tid før at Jacques´ navn kom over hendes
læber når hun omtalte ham

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : skingur

Dato : 06-11-03 08:22

"Nina Svanholm" skrev d. 04-11-03 12:50 dette indlæg :

> [...]

Tænkt at konen er dum som et bræt og ikke ved en skid om heste!!!

> [...]
jeg
> omtalte den, der gik ikke lang tid før at Jacques´ navn kom over

Man kan ogsdå blive FOR nærtagende!!! Vores blir kaldt Det Grå Spøgelse
og Skinken Med Den Krøllede Hjerne - og det har vi det helt fint med!!!
Vi ved jo godt selv hver især, at vi har verdens Smukkeste Hest!!!!

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-11-03 12:59

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Tænkt at konen er dum som et bræt og ikke ved en skid om heste!!!

Håber det er hende damen du omtaler og ikke mig...............

> Man kan ogsdå blive FOR nærtagende!!! Vores blir kaldt Det Grå Spøgelse
> og Skinken Med Den Krøllede Hjerne - og det har vi det helt fint med!!!
> Vi ved jo godt selv hver især, at vi har verdens Smukkeste Hest!!!!

Det har du ret i -jeg skulle nok lige have tilføjet at hun ikke selv er en
der kan acceptere at man kalder hendes hest for øgenavne, derfor synes jeg
ikke hun skal kalde Jacques for noget som helst andet end det han hedder.
Jeg kan sagtens klare at Jacques bliver kaldt alt muligt -og det gør han
Kommer til at tænke på da jeg som barn fik min Fjordfjums, hun blev hurtigt
døbt "Tromletykke Trille triller tungt derudaf........", og hvad de ellers
kunne finde på, på det tidspunkt var jeg dog ikke gammel nok til at kunne se
det sjove i det

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-11-03 13:05

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3faa3a73$0$95084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Håber det er hende damen du omtaler og ikke mig...............

Ja, okay jeg skal så også lige huske at læse det jeg rent faktisk svarrer på
-undskyld.......

Fra : Musen

Dato : 09-11-03 23:37

klip---
> Hvad havde i gjort ???

Jeg oplevede det lidt selv i sommers: en af vores ridepigers veninder havde
sagt til hende, at hun syntes det var direkte dyremishandling at hestene
bare gik på en mark, uden at komme på stald om natten, og at man iøvrigt
skulle dele sådan en stor mark op, når der kun gik to heste... Selvom jeg jo
vidste bedre, tog jeg det alligevel personligt, og blev irriteret over at
"folk" snakker om vores heste på den måde. En anden havde sagt, at han mente
at have hørt, at hvis hestene havde så meget græs fik de en eller anden
sygdom (jeg vil tro at han forveksler det med, at hvis de bliver lukket på
græs efter en vinter på stald, kan de blive forfangne?)

Det er enormt irriterende, at folk bare altid er nødt til at have en negtiv
mening om alt og alle, men jeg har altså valgt at sige, at folk må tænke
hvad de vil, og hvis de synes det er så frygtelig slemt, så må de jo komme
og sige det til mig.

Venlig hilsen Mia

Fra : Anet

Dato : 10-11-03 08:52

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad de vil, og hvis de synes det er så frygtelig slemt, så må de jo komme

(klip)

Ja, det er jo lidt den der med at gå til hovedet istedet for til rø...

Men sladder og folk der ikke har forstand på hestehold vil der jo altid være
til.
--
~ Hilsen
Annette ~