Sessions...
Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 03-11-03 00:38

Hej!

Ja jeg har stadigt problemer med sessionsvariabler...
Jeg laver to sessionsvariabler der fanges i en loginform altså et
brugernavn $_SESSION['navn'] og et password $_SESSION['pwd'].

Jeg kan fint bruge disse variabler på et par af mine sider, men
på to af mine sider virker kun $_SESSION['pwd'], jeg har nemlig
prøvet at skrive dem ud og $_SESSION['navn'] giver et stort fedt
nul, mens $_SESSION['pwd'] giver det korrekte password...
Det jeg skal bruge variablerne til er at lave en simpel
tilbageknap eller et tilbagelink... men som sagt kan jeg ikke få
det til at virke...
Jeg har et link der sådan ud:

&pwd=<?php echo $_SESSION['pwd']?>">Til opslagstavlen</a>

Er der nogen der kan hjælpe mig....?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-11-03 10:16

On Sun, 02 Nov 2003 23:37:49 +0000, Michael Gaardbo Thomsen wrote:

> [...]
> at skrive dem ud og $_SESSION['navn'] giver et stort fedt nul, mens
> $_SESSION['pwd'] giver det korrekte password...

Prøv at lægge noget kode op der illustrerer fejlen.

> [...]
> at virke...
> Jeg har et link der sådan ud:

> $_SESSION['pwd']?>">Til opslagstavlen</a>

Det ser ud som om du har misforstået sessions lidt. Hvorfor overhovedet
sende dem med? Du har dem jo tilgængelige i $_SESSION-array'et (hvilket
sikkert også findes på login_PHP.php.

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |