Fisketur til Sverige
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 21:49

Skal med en ven til Sverige og fiske, men vi er begge totalt "blanke" for
ide'er til hvor vi skal tage hen.

Vi er nok primært til ørred / laks fiskeri med både spinner og som
nybegyndere på flue.

Gode ideér / anbefalinger til hvor vi skal tage hen, dog helst ikke for
langt op i dette smukke men meget lange land

Venligst

Preben

Fra : Mikkel P

Dato : 02-11-03 23:09

er det for en weekend eller bare en smuttur..??

Mikke.

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-03 20:47

Det er for en weekend, og vi er parate til at køre max 500 km op i Sverige,
og gerne kortere, noget bud ?

Preben

Fra : Michael Boysen

Dato : 04-11-03 22:05

[4000] Preben skrev:
> Skal med en ven til Sverige og fiske, men vi er begge totalt "blanke" for
> ide'er til hvor vi skal tage hen.

Hej Preben

Uha I har jo mange muligheder, her et par stykker.

Tag til Harasjömåla - http://www.harasjomala.com/
Et P&T bestående af 20 søer. Søerne er opdelt i "kategorier" - Nogle er for
fluefiskere, nogle for spinnefiskere osv.
Der er fine faciliteter med adskillige broer, bænke osv.
Jeg har været der en gang, og vi fiskede (uden at fange noget) i et par
smukke og idylliske skovsøer.

Tag til Øland og fisk gedder eller havørreder.
Jeg har personligt fisket et par gange i Grankullaviken -
http://www.grankullavik.com/ - men så vidt jeg ved er hele kysten rigtig
god. Jeg har fået opfattelsen af at østkysten er for geddefiskere, mens
vestkysten er for havørreden fiskere. Gennemsnitsstørrelsen på ørrederne
skulle iøvrigt være ganske pæn.

Venlig hilsen og god tur
Michael Boysen
www.rokkerne.dk

Fra : Jesper

Dato : 06-11-03 12:04

"Michael Boysen" <rokkerne@forum.dk> wrote in message news:<3fa81483$0$29394$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]

Jeg synes man kunne overveje Kullen, der ligger et stenkast nord for
Helsingborg.

Fordelen ved Kullen er, at der er ret dybt lige ud for klipperne (som
der jo også kan være på Bornholm), og der er masser af
fiskemuligheder, ligesom det jo er et utrolig smukt område.

For en del år siden sneg jeg og nogle kammerater os ind på området og
camperede en weekend med et par småtelte (der er masser af krat og
buskads, så man kan lege "gemmeleg" *S*). Vi lå vel nærmest på en
klippeafsats en 50-60 meter over vandet. Alene udsigten....!!!!

Det er nemlig et naturreservat, og derfor er der entré, og man MÅ IKKE
overnatte eller campere.

Men-men...det ligger så tæt på Danmark, at det jo også sagtens bare
kan gøres på en dagsudflugt

Fra : LN

Dato : 16-11-03 23:01

prøv at gå ind og søg på Hökensås.
det ligger 60 km nordvest for Jönköping.
rigtigt rigtigt lækkert fiskested hvor der er mulighed for at få hjælp til
at fiske de rigtige steder.