woody skriver en messagefilen
Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 02-11-03 21:47

Jeg har en deian woody installation og det irriterer mig
meget at der bliver skrevet hvert 20. minut i message-filen
--MARK--. Jeg kan ikke finde ud af at rette det.

Hjaelp!

/Martin

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-11-03 23:00

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Jeg har en deian woody installation og det irriterer mig
> meget at der bliver skrevet hvert 20. minut i message-filen
> --MARK--. Jeg kan ikke finde ud af at rette det.

Prøv at læse syslogd(8), hvor der blandt andet står:

-m interval
The syslogd logs a mark timestamp regularly. The default inter-
val between two -- MARK -- lines is 20 minutes. This can be
changed with this option. Setting the interval to zero turns it
off entirely.

--
Jacob - www.bunk.cc
Avoid reality at all costs.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 03-11-03 12:13

In <spamdrop+m3llqye8id.fsf@paven.bunk.cc> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]

> val between two -- MARK -- lines is 20 minutes. This can be
> changed with this option. Setting the interval to zero turns it

Tak. Det maa jeg havde overset.

Mvh
Martin