Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Medarbejder bredbånd
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-11-03 21:03

Jeg har læst lidt om det på nettet omkring de nærmere omstændigheder, men
der er en ting jeg ikke rigtigt kunne finde et entydigt svar på.
Hvad nu ´hvis man allerede har en bredbåndsforbindelse man ønsker at få ind
under ordningen (i dette tilfælde en TDC brednånd proff - betalt mig selv
privat.).
Kan der så blot ændres fakturerringsadresse på denne til firmaet, eller skal
den nedlægges og oprettes igen så alt peger på firmaet?

FUT mig væk hvis jeg er helt på afveje med gruppevalg :)

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-11-03 23:45

Dennis Pedersen skrev:

>Kan der så blot ændres fakturerringsadresse på denne til firmaet, eller skal
>den nedlægges og oprettes igen så alt peger på firmaet?

Min mor har netop fået en aftale om, at hendes arbejdsgiver betaler
internetforbindelsen - TDC ændrede betalingsadressen, det krævede bare
et telefonopkald (hvorefter der blev sendt en brev til begge parter).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-11-03 12:13

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Min mor har netop fået en aftale om, at hendes arbejdsgiver betaler
> internetforbindelsen - TDC ændrede betalingsadressen, det krævede bare
> et telefonopkald (hvorefter der blev sendt en brev til begge parter).

Er det firmaet der betaler hele bredbåndsforbindelsen eller er hun
tilsvarende gået ned i løn?
Den løsnin jeg taler om går man tilsvarende ned i løn, og skal dermed ikke
svare skat af pene der bliver brugt til at betale internet forbindelsen..

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk
..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-03 12:44

Dennis Pedersen skrev:

>Er det firmaet der betaler hele bredbåndsforbindelsen eller er hun
>tilsvarende gået ned i løn?

Hun er gået op!
- Det er sket i forbindelse med en lønforhandling (og etablering af
muligheden for at arbejde hjemme, altså logge på firmaets interne
systemer).

>Den løsnin jeg taler om går man tilsvarende ned i løn, og skal dermed ikke
>svare skat af pene der bliver brugt til at betale internet forbindelsen..

Det er jeg også ret sikker på hun slipper for, ellers er der jo ikke
megen mening med galskaben.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 13:13

> Det er jeg også ret sikker på hun slipper for, ellers er der jo ikke
> megen mening med galskaben.

Det er der da - sparet skat. Prøv selv at regne på hvilken købekraft
dine sidste 4-5000kr/året før skat giver efter skat. Dernæst spares man
jo også momsen.

http://www.tastselv.toldskat.dk/fskbrgn/sk2004profil.asp

er en hurtig måde at beregne eksempler på...

Ser man bort fra divese fradrag osv giver forskellen i skat for 350000
og 355000 3184kr Der er altså kun 1816kr mindre til udbetaling ved at
gå 5000kr ned i løn.

5000kr skulle nok kunne give et års bredbånd, mens de 1816 jo kun dækker
et moderat forbrug på en modemforbrug (og der skal så også være til
momsen)

Ikke sært at det er en populær ordning. Eneste problemer er vel hvis man
er omfattet af nogle overenskomster så man ikke har lov at gå ned i løn.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-03 14:16

anders majland skrev:

>Det er der da - sparet skat.

Øhh, hvis ikke man slipper for skat, så sparer man ikke skat - læs
igen

>Dernæst spares man jo også momsen.

Tja, da forbindelsen er del af hendes nye løn, så ved jeg ikke om man
direkte kan sige hun sparer momsen - men på en eller anden vis har du
ret.

>Ikke sært at det er en populær ordning. Eneste problemer er vel hvis man
>er omfattet af nogle overenskomster så man ikke har lov at gå ned i løn.

Min mor gik op samtidig med, så det var jo ikke dårligt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 03-11-03 13:25

> [...]
>svare skat af pene der bliver brugt til at betale internet forbindelsen..

Den løsning jeg har, er firmabetalt bredbånd - uden at gå ned i løn.
Desuden har ordningen den effekt, at jeg ikke mere skal betale skat af
fri telefon og mobiltelefon, da denne også iflg. T&S ses som en del af
hjemmekontoret.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-11-03 17:23

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message

> [...]
> Desuden har ordningen den effekt, at jeg ikke mere skal betale skat af
> fri telefon og mobiltelefon, da denne også iflg. T&S ses som en del af

Den skal jeg vist lige have bukket i pap.
Hvis du har firmabetalt bredbånd "bortfalder" de 3k om året som man ellers
skulle betale for fri telefon?

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 04-11-03 08:33

>Den skal jeg vist lige have bukket i pap.
>Hvis du har firmabetalt bredbånd "bortfalder" de 3k om året som man ellers
>skulle betale for fri telefon?

Jeps. Hvis du har adgang til firmaets netværk.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-11-03 13:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
skal
> den nedlægges og oprettes igen så alt peger på firmaet?

Jeg har lige talt med TDC salg, og for at ovenstående kan lade sig gøre skal
virksomheden også være ejer og betaler af forbindelsen. Det var åbenbart
ikke nok blot at ændre fakt. adresse.
Men det kan gøres uden at nedlægge forbindelsen, så det er jo egentlig fikst
nok :)