diNovo
Fra : Christian Spøer

Dato : 02-11-03 20:41

Hej!

Er der nogen, der har oplevet Logitechs nye diNovo sæt i aktion?
Det ville være lækkert med en lille andmeldelse af det.
Er tasterne lige så gode som IBMs tastaturer? Hvordan virker MediaPad'en?
Hvordan med musen og reaktion/præcision? Og sidst; virker Blutooth-delen
efter hensigten (kompabilitet med andet udstyr/problemfri installation)?
Det er jo en pæn slat at lægge for en mus og et keyboard...

Mvh
Christian

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-11-03 21:01

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter hensigten (kompabilitet med andet udstyr/problemfri installation)?
> Det er jo en pæn slat at lægge for en mus og et keyboard...

Hej Christian
Både Madsen og andre har skrevet strålende anmeldelser de sidste par dage
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Christian Spøer

Dato : 02-11-03 22:15

> Både Madsen og andre har skrevet strålende anmeldelser de sidste par
dage

Her i gruppen? Jeg har søgt, men kan ikke finde nogen indlæg om det emne
her.
Kan du henvise mig til en side eller noget?

Mvh
Christian

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 02-11-03 23:00

On Sun, 2 Nov 2003 22:15:24 +0100, "Christian Spøer"
<christian_spoer@hotmail.com> wrote:

>Her i gruppen?

Jeps.
Vi grifler løs i en tråd med subject "Logitech Bluetooth Desktop",
startet af "ct" den 1/10 2003 kl. 17:47.
Den tråd er en måned gammel, så meget af den går på forventningerne
til når sættet kommer, men henimod slutningen kommer der
erfaringsrapporter.

M.v.h. Mikael
P.S. Denne besked er forøvrigt tampet ind via et diNovo tastatur

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Christian Spøer

Dato : 03-11-03 00:38

> [...]
> Den tråd er en måned gammel, så meget af den går på forventningerne
> til når sættet kommer, men henimod slutningen kommer der

Underligt, jeg søgte på diNovo, men Outlook Express fandt intet. Da jeg
søgte på Logitech Bluetooth Desktop fandt den det.
Men hos mig står den som d. 27-10-2003 23:43 ??? Meget mystisk.

Flere spørgsmål:
Ledninger... Der er både en ps/2 ledning og en USB ledning, begge fra
BlueTooth-hubben/opladeren til musen? Så både tastatur, mus og mediapad er
trådløse? (Der står ikke så meget om ledninger på Logitechs hjemmeside)
Genoplading... Er det alle tre enheder der kan oplades, eller skal der
bruges normale batterier til keyboard og mediapad (hvis de da er trådløse)?
Hvor tungt er tastaturet? Og hvor gode er tasterne i forhold til en
Thinkpad?
Og til sidst (tror jeg): Hvor stor er rækkevidden?

Ved godt jeg bliver ved med spørgsmål... Men 2000Kr. er godt nok meget.

Mvh
Christian

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-11-03 03:09

Christian Spøer skrev:

> Underligt, jeg søgte på diNovo, men Outlook Express fandt intet.
> Da jeg søgte på Logitech Bluetooth Desktop fandt den det.
> Men hos mig står den som d. 27-10-2003 23:43 ??? Meget mystisk.

Jeg kan nu altså heller ikke se at tråden er en måned gammel her.
Hos mig er det første indlæg i tråden dette:
<news:bnk735$2019$1@news.cybercity.dk> - og det er fra den 27/10-03
kl. 23:43. Tråden er så mere eller mindre drejet over på diNovo og i:
<news:Xns9424A6834D51C.thomas@madsen.tdcadsl.dk> ændrede jeg derfor
emnelinien til 'Logitech diNovo (Var: Re: Logitech Bluetooth Desktop)'.

> Ledninger... Der er både en ps/2 ledning og en USB ledning, begge
> fra BlueTooth-hubben/opladeren til musen?

Ja. Årsagen er at tastaturet kører PS/2 når du er inde i BIOS f.eks.
Først når du kommer ind i Windows bliver der koblet om til Bluetooth
(via USB-forbindelsen, så vidt jeg har forstået).

> Så både tastatur, mus og mediapad er trådløse?

Ja.

> Genoplading... Er det alle tre enheder der kan oplades, eller skal
> der bruges normale batterier til keyboard og mediapad (hvis de da
> er trådløse)?

Du kan godt bruge genopladelige batterier til MediaPad og tastatur,
men Logitech anbefaler det ikke. De nævner dog ikke hvorfor. Prøv evt.
at lure afsnit 5.6 (side 12) i denne PDF:
<http://www.logitech.com/pub/pdf/bluetooth/enu/bluetooth_faq_v1_2.pdf>
(0.99 MB).

> Hvor tungt er tastaturet?

Min køkkenvægt siger ca. 920 gram for tastatur med batterier.
MediaPad ca. 260 gram med batterier.

> Og hvor gode er tasterne i forhold til en Thinkpad?

Min svoger har en gammel ThinkPad og efter min mening er diNovo bedre.
Det er klart det lækreste tastatur jeg nogensinde har prøvet at skrive
på.

> Og til sidst (tror jeg): Hvor stor er rækkevidden?

BlueTooth Class 2 siger maks. 10 m.
(Punkt 2.4, side 7 i ovenstående PDF).

Madsen.

Fra : Christian Spøer

Dato : 03-11-03 08:50

Det lyder jo godt!
Jeg tror lige jeg læser "Logitech Bluetooth Desktop"-tråden igen (og følger
med i den), pdf-filen, den her tråd og ser tiden lidt an med hensyn til
driver-opdateringer (ihvertfald en enkelt).
Har alligevel først råd efter jul :(
Mange tak for svarene!

Mvh
Christian