Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bank i udlandet
Fra : Henrik

Dato : 02-11-03 19:13

Hej

Er det muligt at have en bank i udlandet?

Mit problem ser således ud: Jeg handelr en del på e-bay og skla jo
derfor voerføre penge til sælger i Tyskland, problemet er bare at der
inden sælger har penge på sin konto er der kommer 220 DDK på i
gebyrer. Så tænkte jeg på om man ikke kunne åbne en konto hos en tysk
bank i f.eks Flenburg og så ahve homebanking på denne måde, så kan man
overføre penge uden det helt store gebyr og det går meget hurtigere
for sælger at modtage penge? Er der ellers nogen alternativer?

Mvh
Henrik

Fra : Britt Malka

Dato : 03-11-03 13:48

On 2 Nov 2003 10:13:15 -0800, henrik@vagcars.dk (Henrik) wrote:

>Jeg handelr en del på e-bay og skla jo
>derfor voerføre penge til sælger i Tyskland, problemet er bare at der
>inden sælger har penge på sin konto er der kommer 220 DDK på i
>gebyrer.

Jeg kender intet til de tyske regler for, hvem der må åbne en
bankkonto, men da du skrev e-bay, så tænkte jeg omgående på PayPal,
som netop er et datterselskab af e-bay, og der vil du kunne overføre
penge gratis til sælger.

http://www.kortlink.com/paypal

--
Britt Malka
Vind en nyhedstitel (hemmelig) fra Bog&Idé - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-03 14:19

Britt Malka skrev:

>http://www.kortlink.com/BROKEN

Hvorfor ikke bare linke direkte til www.paypal.com

Rigtig mange personer har dog haft alle mulige forskellige problemer
med PayPal, se evt. http://www.paypalsucks.com/

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Britt Malka

Dato : 03-11-03 14:38

On Mon, 03 Nov 2003 14:19:02 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hvorfor ikke bare linke direkte

Fordi PayPal rent faktisk giver muligheden for, at hvis man anbefaler
deres produkt, kan man tjene på at anbefale det. Jeg synes, at det er
en god mulighed, som dog ikke bør misbruges. Det skal forstås på den
måde, at man ifølge min mening ikke bør anbefale et produkt, man ikke
selv kan stå inde for.

Af samme grund reklamerer jeg fx ikke for Tele2 eller Lån&Spar Bank

>Rigtig mange personer har dog haft alle mulige forskellige problemer
>med PayPal, se evt. http://www.paypalsucks.com/

Jo, jeg har også hørt om nogle og læst om nogle.

Klagerne er især gået på, at en køber har givet PayPal besked på, at
der var vrøvl med handelen, og at beløbet derfor er trukket tilbage.
Det er efter min mening ikke PayPal, den er gal med, men moralen hos
køberen.

Desuden har jeg hørt, at nogle danske banker ikke sætter det nummer på
ens kontoudtog, som PayPal giver, men her ligger problemet faktisk hos
PBS og de danske banker og ikke hos PayPal.

Jeg vil fx ikke undlade at anbefale en hjemmeside, fordi den ikke kan
ses med MSIE, bare fordi MSIE ikke overholder standarden, og på samme
måde synes jeg, at det ville være uretfærdigt ikke at anbefale et
produkt, jeg kun har haft positive erfaringer med, fordi nogle ikke
overholder standarden.

Jeg håber, at dette besvarer dine spørgsmål.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-03 15:01

Britt Malka skrev:

>Fordi PayPal rent faktisk giver muligheden for, at hvis man anbefaler
>deres produkt, kan man tjene på at anbefale det.

Jeg vidste det godt.

>Jeg synes, at det er
>en god mulighed, som dog ikke bør misbruges. Det skal forstås på den
>måde, at man ifølge min mening ikke bør anbefale et produkt, man ikke
>selv kan stå inde for.

Du er stadig farvet - men lad nu det ligge.

>Jeg håber, at dette besvarer dine spørgsmål.

Jeg har selv haft bøvl med PayPal, og kan pt. ikke bruge min konto -
hvilket jeg dog ikke har problemer med lige nu, jeg har andre måder at
overføre/modtage penge på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Britt Malka

Dato : 03-11-03 15:09

On Mon, 03 Nov 2003 15:00:41 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg vidste det godt.

Ja, det anede mig, men eftersom du spurgte, så kunne det jo være,
fordi du rent faktisk ikke vidste det, og ikke fordi du havde andre -
skjulte - hensigter.

>Jeg har selv haft bøvl med PayPal, og kan pt. ikke bruge min konto -

På hvilken måde?

Hvad skete der?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-03 15:02

Britt Malka skrev:

>Britt Malka
>Vind en nyhedstitel (hemmelig) fra Bog&Idé - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html
>(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Det er her jeg skal holde mund med, at du selv er spammer - og nægter
at fjerne mig fra din mailingliste? Efter nogen tid er du begyndt helt
at ignorere mine henvendelser om dette.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Britt Malka

Dato : 03-11-03 15:19

On Mon, 03 Nov 2003 15:01:50 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Det er her jeg skal holde mund med, at du selv er spammer

Det er det nok, ja, medmindre at du mener, at du kan bevise den slags
ævl i en injuriesag, som jeg dog ikke anser dig for stor nok til at
tage op.

Jeg svarer dig her, for jeg synes ikke, at din påstand skal stå
ubesvaret hen. Tænk, hvis nogen tog dig alvorligt.

I øvrigt - hvis jeg var en spammer, hvordan kan det så være, at min
mailkonto ikke er lukket nu? Du klagede jo både til min udbyder og en
to-tre andre instanser, som jeg ikke kender noget til. Tog de dig
heller ikke alvorligt?

Jeg kan se dit brev for mig: "Jeg har tilmeldt mig en mailingliste med
en e-mail-adresse, jeg havde lavet til formålet, og nu kan jeg ikke
melde mig fra igen, fordi jeg ikke aner, hvordan jeg skal få denne
e-mail-adresse til at virke. Det er virkelig for dårligt. Vil I ikke
godt stoppe spammeren?"

>- og nægter at fjerne mig fra din mailingliste? Efter nogen tid er du begyndt helt
>at ignorere mine henvendelser om dette.

Ja, kan det undre dig? Jeg har trods alt vigtigere ting at bruge min
tid på.

Jeg har 12-årige på min liste, der har kunnet finde ud af at melde sig
til...

Der var for nyligt en mand, der havde været på listen i et par uger,
der frameldte sig igen. I min standard-mail, når man framelder sig,
beder jeg folk skrive, hvorfor de gør det.

Manden svarede efter nogle dage. Han undskyldte, at der var gået nogle
dage, men han var nødt til først at læse i mine bøger, hvordan man
besvarede en mail, og det var rent faktisk hans allerførste e-mail,
som jeg fik.

Så jeg vil vove at påstå, at mit system er så enkelt, så de fleste kan
finde ud af det.

Så kan jeg også lige nævne, at på en af vores øvrige mailing-lister
var der en pige, der ikke kunne finde ud af at melde sig fra, fordi
hun havde skiftet e-mail-adresse. Hun spurgte mig pænt, om jeg ville
hjælpe hende, og det gjorde jeg.

Pudsigt nok virker grovheder ikke - især ikke, når jeg skal bruge
ekstra tid på noget, der burde kunne foregå automatisk.

EOD - da dette ikke har noget med banker i udlandet at gøre. Jeg har
btw droppet din fut, for jeg holder ikke den gruppe.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-11-03 15:56

Britt Malka skrev i dk.penge (efter at havde ignoreret en FUT til den
korrekte gruppe, dk.admin.netmisbrug):

>Det er det nok, ja, medmindre at du mener, at du kan bevise den slags
>ævl i en injuriesag, som jeg dog ikke anser dig for stor nok til at
>tage op.

Prøver du at provokere mig til at starte en sag? Det kan du desværre
ikke provokere mig til - jeg anser slet ikke sagen som stor nok, og
har andet at bruge tiden på.

Dit system er godt nok ikke nemt at have med at gøre, hvis man (som
jeg) tilmelder sig med en "alternativ" adresse som fx.
britt-malka-spammer@mitdomæne.dk - altså en adresse man aldrig sender
mails FRA (med kun modtager mails på, fx via et *-alias på
mailserveren). Jeg skrev en mail og bad dig om at fjerne mig fra
listen, det ville du ikke.

>Jeg svarer dig her, for jeg synes ikke, at din påstand skal stå
>ubesvaret hen. Tænk, hvis nogen tog dig alvorligt.

Det er jeg overbevist om at der er nogen der gør - tænk engang!

> [...]
>mailkonto ikke er lukket nu? Du klagede jo både til min udbyder og en
>to-tre andre instanser, som jeg ikke kender noget til. Tog de dig

Jeg fik intet svar, men der skal jo oftest også mere end en enkelt
klage til, før der sker noget (hvilket er fint nok). Desværre er der
mange udbydere, som er hamrende ligeglade (hvilket ikke er fint nok),
hvilket jeg måske nok kunne mistænke dine franske udbydere for at
være.

> [...]
>melde mig fra igen, fordi jeg ikke aner, hvordan jeg skal få denne
>e-mail-adresse til at virke. Det er virkelig for dårligt. Vil I ikke

Det er ikke unormalt at tilmelde sig med sådanne adresser (jeg har et
domæne til formålet). Hvis jeg pludselig modtager andre mails på
britt-malka-spammer@mitdomæne.dk - så ved jeg hvor de har adressen
fra. Det er meget almindelig for spambekæmpere at benytte sig af denne
metode.

>Ja, kan det undre dig? Jeg har trods alt vigtigere ting at bruge min
>tid på.

Du kan sagtens få folk tilmeldt din liste, men når de vil den anden
vej, så har du andet at lave...

>Jeg har 12-årige på min liste, der har kunnet finde ud af at melde sig
>til...

Jeg kunne også sagtens melde mig til (det er sjældent et problem), jeg
snakker om at skulle meldes fra igen.

> [...]
>dage, men han var nødt til først at læse i mine bøger, hvordan man
>besvarede en mail, og det var rent faktisk hans allerførste e-mail,

Nå...

>Så jeg vil vove at påstå, at mit system er så enkelt, så de fleste kan
>finde ud af det.

Ja, hvis man tilmelder sig med en "almindelig" mailadresse.

> [...]
>var der en pige, der ikke kunne finde ud af at melde sig fra, fordi
>hun havde skiftet e-mail-adresse. Hun spurgte mig pænt, om jeg ville

Men du ville ikke fjerne mig manuelt? Hvad hvis en anden tilmelder sig
rgvtv23rr23@mitdomæne.dk - så hænger jeg bare på den?

>Pudsigt nok virker grovheder ikke

Jeg bad dig høfligt om at fjerne mig, men fik standardsvar kastet
tilbage. Jeg fandt en anden mailadresse at skrive til dig på, og bag
dig igen (stadig høfligt) om at fjerne mig - hvilket du ikke var
indstillet på, da det åbenbart var noget besværligt for dig (det er
ikke andres problem, at dit system ikke fungerer ordentligt). Herefter
orienterede jeg dig om, at jeg ville sende klage, hvis jeg modtog
yderligere nyhedsbreve fra dig (hvilket jeg gjorde, nu bliver de dog
filtreret fra).

>- især ikke, når jeg skal bruge
>ekstra tid på noget, der burde kunne foregå automatisk.

Dit system kan sagtens laves, så man kan fjerne "alternative"
adresser, og hvis du ikke vil lave det, så må og skal du reagere på en
personlig henvendelse, hvor jeg beder dig fjerne mig fra listen.

Du argumenterede bl.a. med, at du ikke kunne være sikker på, at det
var min adresse (og du ville ikke framelde andre). Sjovt nok sikrer du
dig ikke, ved tilmeldingen, at folk nu har indtastet deres egen
(korrekte) adresse. Hvis du lavede et whois-opslag på domænet, så
ville du også kunne se, at domænet var (og er) mit.

Det er lidt spøjst med din dobbeltmorale, tingene ser NOGET
forskellige ud alt efter om du snakker om tilmelding eller
frameldingen.

>EOD - da dette ikke har noget med banker i udlandet at gøre.

Derfor futtede jeg til en anden gruppe. Du kan ikke bestemme, hvornår
debatten slutter. Du kan trække dig fra debatten, men så må du nok
leve med at være stemplet som spammer herfra (og andre, der kan følge
mig).

>Jeg har
>btw droppet din fut, for jeg holder ikke den gruppe.

Og så er det i orden at debatten ikke foregår hvor den hører hjemme?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : N I E L S

Dato : 06-11-03 16:13

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev

> Jeg har
> btw droppet din fut, for jeg holder ikke den gruppe.

Og dette fremragende argument bruger du som argumentation for at fortsætte
en OT-diskussion her i gruppen?

Held og lykke med dine uproffesionelle, tvivlsomme og ulødige aktiviteter!

N I E L S

Fra : Hans

Dato : 04-11-03 00:47

"Henrik" <henrik@vagcars.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at have en bank i udlandet?

JA det kan sagtens lade sig gøre, min EU-bank skulle bare have kopi af passiden med
billede og nummer !

Fra : Henrik

Dato : 05-11-03 12:35

Hej Drenge og piger.

Jeg har været ved at undersøge muligheden, og har snakket med en bank
i flensburg, de fortalte mig at jeg sagtens kan have bank hos dem, det
koster ca 25 kr i måneden at have en konto hos dem. Og gebyret for at
overføre til en anden konto er 0,50€ så der er en del at spare og jeg
kan få deres homebank så jeg kan sidde hjemme ved mig selv og styre
det hele, ang. overførsler osv. Hvis jeg vil overføre penge til min
egen danske konto fra tyskland koster dte mig 1 promille af det beløb
som jeg ovrføre, dog mindst 10€ så der skal jeg ned Lørdag(ja de har
åbent om lørdagen dernede og hav emin konto oprettet.

Grunden til at jeg ikke vil bruge paypal er at jeg har bekendte som
har mistet penge ved det, bl.a. en som betalt 12.000 kr iden at få
noget som helst

Mvh

Henrik