Shit... batteriet loddet fast? i Compaq P~
Fra : inni

Dato : 02-11-03 18:37

Kære gruppe,

Er der nogle kompetente Compaq-ejere imellem brugerne af nyhedsgruppen der
kan hjælpe mig.

Uret i ovennævnte PC taber i tid. Mente jeg bare kunne skifte batteriet, men
nej, henover batteriets ene ende er anbragt en metalplade på ca. 3-4 mm med
4 små fordybninger i som holder særdeles godt fast på batteriet - er det
lodninger? - og hvordan kan jeg selv skifte det??

Hilsen
Annie

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 02-11-03 19:23

inni wrote:

> [...]
> 4 små fordybninger i som holder særdeles godt fast på batteriet - er det
> lodninger? - og hvordan kan jeg selv skifte det??

Hvis din computer taber tid så hænger det ikke sammen med batteriet,
snarer et problem med præcisionen i hardwaren. Hvis uret derimod
nulstilles når du tager strømmen, så har du ret i din tanke om at skulle
skifte batteriet.

Hvis det bare er tidstab som er problemet, og du har en fast forbindelse
til internettet, kan du installere et program der automatisk stiller
uret for dig. Du kan finde et gratis her (formoder du bruger Windows):

http://www.arachnoid.com/abouttime/

Det kontakter simpelthen en tidsserver(NTP server) ude i verden, og
stiller dit ur+dato.

Mvh

Bruno

PS. Kører man WindowsXP så er et sådanne program indbygget.