Bærbar installation
Fra : Ricki

Dato : 14-04-01 10:24

Hvordan kan man installere windows 98 på en bærbar uden floppy drev. Jeg har
forgæves prøvet at boote fra CD-rom drevet, men det virker ikke. Det er en
IBM thinkpad og jeg har lagt startdisketten over på CD.

Hilsen Ricki

Fra : menace

Dato : 14-04-01 10:44

hvis der er plads nok, kan du lægge win 98 over først via et nullmodem kabel
f.eks kan du bruge programmet fastlynx til at overføre med.
derefter skal du bare installere det.
du kan evt. lave et d: drev, hvor det kan ligge på.
husk evt. at lægge andre programmer over med det samme

Fra : menace

Dato : 14-04-01 10:45

ps. fastlynx kan overføre sig selv

Fra : Torben F@rum

Dato : 14-04-01 10:51

menace skrev i meddelelsen <9b95up$2vn3$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
>derefter skal du bare installere det.
>du kan evt. lave et d: drev, hvor det kan ligge på.
>husk evt. at lægge andre programmer over med det samme

Det kræver jo at han kan boote fra C: .......
Hvis han laver et d: drev, hvad skal han så bruge ? FDISK ? så ryger hans
primære parition også, og så kan han ihvertfald ikke boote fra C:
Som jeg ser det er der 4 muligheder:
1. køb/lån et floppydrev
2 . Køb/lån en stik så du kan sætte din 2 1/2" harddisk til din stationære
computer, så kan du Fdiske og overføre lige så tosset du vil.
3. Sæt harddisken over i en bærbar med floppydrev og lav FDISK/ copy af
installation tricket.
4. Forudsat du kan boote fra C: kan du via fastlynx overføre drivere til
cdromdrevet til dit C: drev og tilpasse autoexec.bat og config.sys så de
indeholdser driverne, du kan evt. kopiere de linier der er brug for fra en
Windows bootdisk hvis du ikke kan skrive dem selv. Du kan så boote fra C:
med understøttelse af CDROM.

Torben Farum

Fra : menace

Dato : 14-04-01 11:42

> Det kræver jo at han kan boote fra C: .......
nej, FX kan overføre sig selv

> Hvis han laver et d: drev, hvad skal han så bruge ? FDISK ? så ryger hans
> primære parition også, og så kan han ihvertfald ikke boote fra C:
han kunne bruge partion magic, eller et andet program til det

Fra : Torben F@rum

Dato : 14-04-01 12:05

menace skrev i meddelelsen <9b99bk$3bv$1@news.cybercity.dk>...
>nej, FX kan overføre sig selv

Det du påstår er at FX kan overføre sig selv til en computer uden
styresystem ????

Torben

Fra : menace

Dato : 14-04-01 13:17

> Det du påstår er at FX kan overføre sig selv til en computer uden
> styresystem ????

ja, hvis der er en partition det kan ligger på

Fra : N/A

Dato : 14-04-01 16:16

Fra : menace

Dato : 14-04-01 16:16

jo, kig lidt her
http://www.nu2.nu/bootcd/

Fra : Torben F@rum

Dato : 14-04-01 18:29

Ricki skrev i meddelelsen <6uXB6.38690$o4.2978465@news010.worldonline.dk>...
>Kan det ikke lade sig gøre at boote fra CD-rom, hvorpå der er brændt en
>startdiskette??

Det kræver at computeren understøtter det.

Torben Farum