Aldis Medion PC fra sidste år
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-11-03 16:26

Sidste år i oktober havde Aldi en Medion PC til ca 10 kKr med bl.a DVD
brænder.
Hvor hurtig var CPU'en i den ?
Og kan den skiftes ud med en 3 GHz eller en 3,2 GHz ?
(uden at skifte bundkort)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Allan / Kolding

Dato : 02-11-03 23:36

Det er et Medion MD5000 bundkort,
også kaldet MSI MS6701.

Det understøtter kun fsb 400 og 533.

Det understøtter Cpuér op til 3,2 ghz ifg. SiSoftSandra.
Men IKKE fsb 800 cpuér.
Jeg har ikke hørt om nogen bundkort som understøtter
fsb 800, når bundkortet kun understøtter 533,
bortset lige fra dem som skriver det ved overclock.
( Abit og jeg mener også et Asus kort )

Orig. sad der en 2,6/533 cpu i.
Jeg kører selv med en 2,8/533 i et bundkort magen til,
og satser på, at prøve en 3,06´er.
Mit eget store spøgsmål er om bundkortet understøtter HT.
( Hyper-Treading )
Nogen SIS648 chipset bundkort understøtter det, men det er ikke
og se i Bios, eller andre test programmer.
Men ingen tvivl om at den kan kører med en 3,06/533 cpu.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-11-03 00:14

Allan / Kolding skrev :
> [...]
> og se i Bios, eller andre test programmer.
> Men ingen tvivl om at den kan kører med en 3,06/533 cpu.

Tak for et fyldestgørende svar. Håber du gider skrive når du har undersøgt
om det understøtter HT !
-evt på tuborg{krølalfa}gromit.dk

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : SA

Dato : 03-11-03 10:51

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@V_Æ_K_stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> og se i Bios, eller andre test programmer.
> Men ingen tvivl om at den kan kører med en 3,06/533 cpu.

Jeg er også interesseret ang. Hyper-Treading, idet jeg har samme PC. Jeg har
indtil videre kommet til den konklusion, at 648 chipsættet i MD5000 IKKE
understøtter HT, idet det har revision 02, hvilket kan ses med Sisoft, som
returnerer følgende i PCI info:

OEM Device Name : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS648 CPU to PCI
Bridge
OEM Hardware ID : FUN_0, VEN_1039, DEV_0648, REV_02

PS! At revision 2 IKKE understøtter HT, har jeg læst andetsted(kan ikke lige
huske hvor)

Ifølge Sis's hjemmeside skal det være en B-stepping, for at der understøttet
HT.

http://www.sis.com/products/chipsets/spec_comparison.htm

Hvilket revisionsnummer Sisoft så vi returnere, det er jeg ikke klar over.

/SA