Eksekvere en asp-fil og gemme resultatet i~
Fra : :o\)

Dato : 02-11-03 14:33

Hej NG
Jeg vil gerne eksekvere og gemme en fil i en temp mappe på serveren.

Jeg kan godt finde ud af at gemme tekst i filer på serveren _linie for
linie_.
Men kan jeg på nogen måde eksekvere en asp fil og gemme hele indholdet som
en fil på serveren?

Jeg bruger koden sidst i denne post til at skrive til en fil. Men det er en
uoverkommelig opgave i mit tilfælde, hvis dette skal ske linie for linie.
Kan man ikke gemme en hel fil efter den er blevet afviklet (fx
server.execute) på serveren?

Dim Stuff, myFSO, WriteStuff
'this is what we will write in the file
Stuff = "Here is some stuff to write in the file."
'this line creates an instance of the File Scripting Object named myFSO
Set myFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'this line opens the file, notice the 2, it will cause the script to write
to the file (overwriting existing text); Append is 8.
Set WriteStuff = myFSO.OpenTextFile("D:\Dokumenter\My
Webs\tssystem\wwwroot\log\myNewText.txt", 2, True)
'this line actually writes STUFF from above to the file
WriteStuff.WriteLine(Stuff)
'this line closes the file
WriteStuff.Close
'this line destroys the instance of the File Scripting Object named
WriteStuff
SET WriteStuff = NOTHING
'this line destroys the instance of the File Scripting Object named myFSO
SET myFSO = NOTHING

PS: I sidste ende er det en word-fil der bliver gemt på serveren (den kan
ikke gemmes linie for linie), og den skal så vedhæftes i en email via JMails
AddURLAttachment.

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 05-12-03 09:47

":o\)" <p_ole@mobilixnet.nospam.dk> wrote in

> [...]
>

> PS: I sidste ende er det en word-fil der bliver gemt på serveren (den
> kan ikke gemmes linie for linie), og den skal så vedhæftes i en email

Nu er webserveren jo en content generator med speciale i HTML/tekst, så
hvis du beder den om at lave andet, skal du enten have en eller anden
tredieparts serverextension eller plugin, eller lave din egen DLL.

Nogle mail-API er rimelig smarte idet du kan bestemme MIME-typen på brev og
hver attchment. Hvis din mailting tillader det, kan du jo skrive dit
vedhæftede dokument direkte til mail-objektet og sætter mime-typen til hvad
det skal være.
--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt