Mandrake 9.2 Installation over netværk
Fra : mkp

Dato : 02-11-03 12:43

Jeg har en kabel forbindelse via Stofanet. Og har forsøgt at få gang i
installationen uden held.

Jeg har downloadet img filen til Mandrake 9.2 og booter fra disketten.

I første valg ved indstallationen skal man vælge mellem følgende:

NFS
FTP
HTTP

Her vælger jeg HTTP. Herefter loader den netværksenheden som den monterer
uden problemer.

Herefter skal man vælge IP attribution:

Static
DHCP
ADSL

Her vælger jeg DHCP.

Herefter skal den have følgende oplysninger omkring host name og domain name
hvis "if the DHCP server needs to know you by name":

Navnet på min maskine er: 3E6B7BB8.rev.stofanet.dk

HOST NAME: 3E6B7BB8

DOMAIN NAME:rev.stofanet.dk (ER DETTE KORREKT angivet)?

Herefter beder den om oplysninger vedr.:

HTTP server:klid.dk
Mandrake linux directory: sw/Mandrake/9.2/i586

Hvad gør jeg galt ? Hvordan kan jeg være sikker på at jeg er logget på når
man normalt bruger username og password for at logge sig på Stofanet ?

Hilsen

Mikael

Fra : mkp

Dato : 02-11-03 13:47

mkp wrote:

> [...]
>
> Hvad gør jeg galt ? Hvordan kan jeg være sikker på at jeg er logget på når
> man normalt bruger username og password for at logge sig på Stofanet ?

Er de i øvrigt muligt at opdatere fra Mandrake 9.2 rc2 til 9.2 ? Uden at
lave en ny installation ?

Mikael

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 02-11-03 17:46

mkp wrote:

> Er de i øvrigt muligt at opdatere fra Mandrake 9.2 rc2 til 9.2 ? Uden at
> lave en ny installation ?
>
> Mikael
Du kan vel indsætte et standard 9.2 urpmi-medie, f.eks.
ftp://ftp.darenet.dk/mirrors/mandrake/9.2/i586/Mandrake

og så, som root:

#urpmi.update -a

#urpmi --auto-select

Så opdatere den alt hvad der kan opdateres, dvs at kerne ikke bliver
opdateret (den skal ikke opdateres, der skal installeres en ny).

Derefter burde du have et system hvor alle pakker er fra 9.2 og ikke RC
--
Magnus Pedersen

Fra : mkp

Dato : 02-11-03 19:35

Magnus Pedersen wrote:

> [...]
> opdateret (den skal ikke opdateres, der skal installeres en ny).
>
> Derefter burde du have et system hvor alle pakker er fra 9.2 og ikke RC

Hvordan henviser man til, hvor filerne befinder sig ?

Mikael

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 02-11-03 23:07

mkp wrote:

> Hvordan henviser man til, hvor filerne befinder sig ?
>
> Mikael

ftp://ftp.darenet.dk/mirrors/mandrake/9.2/i586/Mandrake/RPMS

Så skulle den være der.

Du kan lave hele finten fra din konsol:

urpmi.addmedia 9.2
ftp://ftp.darenet.dk/mirrors/mandrake/9.2/i586/Mandrake/RPMS/ with
.../base/hdlist.cz
(I en linie)

Så skal du ikke til at slås med grafiske interfaces, bagefter napper du de
to kommandoer jeg skrev i sidste indlæg.

--
Magnus Pedersen

Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 02-11-03 16:15

Hej

Hvordan fik du img filen til at ligge på en diskette, jeg får beskeden at
der ikke er nok plads (på en tom diskette) når jeg vil kopiere filen over på
en diskette i windows. Er det den forkerte måde at lave bootdisken på ?

mvh

Jan Riis Sørensen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 02-11-03 16:16

I dk.edb.system.unix, skrev Jan Riis Sørensen:
> [...]
> en diskette i windows. Er det den forkerte måde at lave bootdisken på ?

Ja, du skal benytte rawrite til det. ( fra windows ), dd eller cat ( fra
linux )
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : mkp

Dato : 02-11-03 19:41

Jan Riis Sørensen wrote:

> [...]
> på en diskette i windows. Er det den forkerte måde at lave bootdisken på ?

Her er et link:

http://www.linuxbog.dk/friheden/bog/ftp-inst.html#installation-via-http

Hilsen

Mikael