Uønskede programmer
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 02-11-03 11:21

Hej nyhedsgruppe,

Jeg har et ret irriterende problem: Flere har adgang til min pc, og én eller
anden har engang været inde på de lidt mere vovede sider. Det har medført,
at der er downloaded ét eller andet der forårsager, at under brug af pc'en,
starter der pludseligt et program op ("Instant Access") der selv går på
nettet (det kan man se af en rude midt på siden hvor den accesser fra 1 til
100% - ruden kan man ikke ned) og henter en fil som den så lægger på
skrivebordet. Filen (programmet) er så vidt jeg kan se et opkaldsprogram til
et porn web sted. Man kan godt slette filen, men på et givet tidspunkt
kommer den igen og downloader sig selv og lægger sig på skrivebordet. Jeg
har selvfølgelig søgt på harddisken på alle filnavne (opkaldsprogrammer) der
har ord, sætninger fra programmet, men uden held. Jeg antager så, at
problemer er flyttet til registreringsdatabasen (eller Internet Explorer),
men er stadigvæk lidt i tvivl. Der er jo ét eller andet der fortæller
maskinen, at nu skal den gå på nettet til en specifik adresse og downloade
et program. Og den kommando kan vel ikke ligge i registreringsdatabasen,
eller hvad?

Jeg kører med Windows XP home, IE 6.0

Nogen gode forslag?

Med venlig hilsen