standby og stræømforbrug
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-03 09:18

Hej

Jeg har prøvet at måle strømforbrug på min edb-stikdåse.. dog på en lidt
besværlig måde, via et multimeter med krokodillenæb...

Windows med skærm idle 1,4A= 322W
Windows uden skærm idle 0,95A=218,5W

standby 0,165A= 38W

og hvad er det så liiige der bruger alt det??

Skærm 0,012A= 2,76W
computer: 0,035A= 8,05W
2 strømforsygninger, 1 til logitech mus, den anden til batterioplader:
0,006A= 1,38W
Scanner,og her kommer det 0,1069A=24,59W
når scanner er slukket på afbryderen: 0,0166A= 3,818W
stikdåse med lys: 0,0002A= 0,046W

Skide irreterende med den scanner... (epson 1640SU) den er tilsluttet med
SCSI, og hvis den er slukket kan windows ikke starte op (m,ystisk) så den er
tændt hele tiden.. men når computeren er slukket ser det ud til at scanneren
slukker også.. men den bruger så næsten 25W ;-((

Fra : Leony

Dato : 02-11-03 14:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:v43pb.811$f33.107@news.get2net.dk

> Jeg har prøvet at måle strømforbrug på min edb-stikdåse.. dog på en
> lidt besværlig måde, via et multimeter med krokodillenæb...

Lån en el-måler hos dit elselskab i stedet for.

> [...]
> (m,ystisk) så den er tændt hele tiden.. men når computeren er slukket
> ser det ud til at scanneren slukker også.. men den bruger så næsten

Kan den ikke trækkes ud af stikket.
Hvis du bruger den hver dag, er det selvfølgelig en lidt upraktisk
løsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-03 22:52

In article <v43pb.811$f33.107@news.get2net.dk>, bjarke_hansen@*REMOVE.
*spamfilter.dk says...
> besværlig måde, via et multimeter med krokodillenæb...

Et True RMS meter?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen