Slet ikke OT
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 01-11-03 19:14

Kære NG,

I forbindelse med min forskning på Fyn efter min tipoldefar Niels Rasmussen
(født ca. 1789), er der i familien en mening om, at han vist var et såkaldt
"Vajsenshusbarn" (plejebarn). Enkelte mener endog, at han vist også havde
frekventeret "OT" (Odense Tugthus).
Dette mener jeg nu slet ikke er tilfældet! (Salig H.C. Andersen har vist
forøvrigt skrevet en fortælling om bemeldte "OT").

Men min tipoldefars forældre kender jeg pt. ikke!

Niels bliver gift i i Fjelsted sogn, Odense Amt 14. november 1829 med Ane
Sophie Poulsdatter (Povls- Povels- ?) født omk. 1795. De får sammen 5 børn.
Parret bor ved FT-1834 i Sanderum Sogn, Odense Amt, - og der forsvinder
sporene!!

Hvad er der mon sket?
Børnene ses ved senere folketællinger i pleje rundt om på Fyn.
Er der sket en ulykke med forældrene?
Alle tips modtages med glæde.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Leif Sepstrup

Dato : 01-11-03 19:49

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Hej Poul.

Prøv siden http://bibliotek.dk/ og i linien fritekst skiver du: Odense
tugthus.

Leif Sepstrup
http://www.sitecenter.dk/sepstrup

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-11-03 10:46

"Leif Sepstrup" <sepstrup@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv siden http://bibliotek.dk/ og i linien fritekst skiver du: Odense
> tugthus.

Hej Leif,

Tak for linket.
Jeg tænker på, om der måske findes yderligere veje at gå, men jeg er jo i
den periode, hvor vi ikke har FT'ere. (1801-1834)
Mon der er bevaret protokoller eller lignende fra OT (Odense Tugthus) ?
Skulle måske lige tilføje at jeg har prøvet Google med interessante
resultater, men ikke lige det rigtige.

Venligst
Poul F. Andersen