Fremmed kat
Fra : Lene Sørensen

Dato : 01-11-03 13:26

Hejsa alle kattevenner

forhistorie: fik min hunkat Duchess, da hun var 4 uger, fordi hendes mor
blev kørt over. Har haft hund til for en måned siden, og denne hund har
opdraget Duchess. Det gjorde at Duchess lærte af hunden, og hun har aldrig
kunne med de andre katte udefor. Hun er rædelsslagen for dem. ( store dumme
ukasterede hankatte).

Duchess har altid fået lov til at rende ud, og hun er altid lige rundt om
huset - rækkehus i boligforening -. hun hader kattebakken og bruger den kun
i nødstilfælde. Men fordi jeg bor i boligforening, kan jeg ikke lave
kattelem. og derfor har jeg en sikkerhedshaps i soveværelsesvinduet. Så hun
bruger den vej ud og ind.

Nu er der så en af de "dåmme" hankatte udenfor, der har fundet ud af at der
ikke er hund her mere. Den hoppe ind.. hvæser af Duchess så hun gemmer
sig - og løber ud hvis hun kan komme til det. Så smutter den der fremme
kat ind.. går gennem hele huset - tømmer kattemaden - og vælter æsken hvis
den ikke lige synes der er nok.. *S* .

Det er sgi et problem. For hvad skal jeg nu gøre når jeg ikke er hjemme.
Synes det er synd for Duchess. og jeg ved jo ikke om den der kat slæber
lopper og andet godt ind her.

Den har ikke halsbånd på, men ser ellers pæn ud i pelsen. så jeg tror ikke
det er en vildkat. Men har aldrig kunne komme så tæt at jeg har kunne fange
den for at se om den er øremærket.

Er der nogle der har gode ideer til hvad jeg skal gøre ved det. andet end at
holde Duchess inde. hvilke jeg synes er synd, da hun engang om ugen skal
være alene i 10 timer så.

Kærlig hilsen Lene og Duchess...

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 01-11-03 14:35

Hmmm, hvad med en ny hund ? Og hvis ikke, kan man vist få nogle i
plastic...

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar