Vådservietter?
Fra : Ivar

Dato : 01-11-03 23:38

Jeg synes at vådservietter generelt er alt for affedtende.
Sæben er alt for kraftig, den fjerner ikke blot skidtet, men også hudens
naturlige fedtstoffer. Findes der ikke nogle, der blot er en anelse
kraftigere end en klud dyppet i vand? Der findes utroligt mange
fabrikater, men alle dem jeg har prøvet, synes jeg er for kraftige.
Jeg har det dårligt med at bruge vådservietter på en spæd barnenumse.

Ivar

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-03 00:19

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabrikater, men alle dem jeg har prøvet, synes jeg er for kraftige.
> Jeg har det dårligt med at bruge vådservietter på en spæd barnenumse.

Brug engangsvaskeklude med vand og lidt sæbe og så lidt vand igen. Det
virker bedre end vådeservietterne, hvor man som regel alligevel, skal vaske
efter med rent vand, netop fordi, at de er så "skummende" og som du selv er
inde på: Ikke så sunde for babyens sarte hud.

Det samme gør sig iøvrigt gældende, for alle de nye rengøringsservietter,
man kan købe: De sviner mere end de gør rent, så jeg er gået tilbage til
vand og opvaskemiddel, på alle vores glasborde.

Jeg tror, at emnet har været i Go`Morgen Danmark for nylig, hvor det netop
blev konstanteret, at vand og sæbe var bedre end vådeservietterne...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kim

Dato : 02-11-03 00:22

Vådservietter er generelt dårlige og bør efter min personlige mening slet
ikke bruges. Som du selv siger så er det ikke kun lorten den fjerner fra
numsen, flere jeg kender er holdt op med at bruge dem på deres børn, fordi
de(ungerne) får udslet af dem.
Vi bruger selv skum vaskeklude til det formål.

Kim B. Steffensen.

Fra : Nette

Dato : 02-11-03 02:51

"Ivar" skrev i en meddelelse
> Jeg har det dårligt med at bruge vådservietter på en spæd barnenumse.

Forståeligt.
Jeg ville heller aldrig bryde mig om at bruge dem. Jeg bruger
engangsvaskeklude og vand og for lige at fugte nogle vaskeklude og smide i
en frysepose til pusletasken når man skal i byen, tager jo ingen tid.

For nogle år siden, var der også snak om at vådservietterne gav eksem og en
brændende følelse i bleen og så er de dyre, så en fordel er de i hvert fald
ikke.

Nette

Fra : Tine Andersen

Dato : 02-11-03 09:27

> [...]
> fabrikater, men alle dem jeg har prøvet, synes jeg er for kraftige.
> Jeg har det dårligt med at bruge vådservietter på en spæd barnenumse.

Prøv servietter/skumklude med madolie

Tine

Fra : Hans Hüttel

Dato : 02-11-03 12:09

Ivar skrev:

> [...]
>fabrikater, men alle dem jeg har prøvet, synes jeg er for kraftige.
>Jeg har det dårligt med at bruge vådservietter på en spæd barnenumse.

Det er også bedst at lade være med at bruge vådservietter. Selv bruger
vi dem kun til vores datter, hvis vi er havnet et sted hvor hendes ble
skal skiftes, men hvor der ikke er en vandhane.

Andre her har anbefalet engangsvaskeklude, men her er et alternativ: Vi
fandt 30 hvide vaskeklude på tilbud i sin tid og har brugt dem lige
siden; de ryger i vaskemaskinen sammen med alt det andet, der alligevel
skal vaskes på 65 grader.

Hans

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-11-03 12:23

"Hans Hüttel" <hh.mrk@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fandt 30 hvide vaskeklude på tilbud i sin tid og har brugt dem lige
> siden; de ryger i vaskemaskinen sammen med alt det andet, der alligevel

De er også NOGET rarere på en sart hud.
Hvis I er i tvivl, så prøv at tørre jer med en skumgummivaskeklud, når I er
solskoldet

Hilsen Inger

Fra : Tine Andersen

Dato : 02-11-03 14:08

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> De er også NOGET rarere på en sart hud.
> Hvis I er i tvivl, så prøv at tørre jer med en skumgummivaskeklud, når I
er
> solskoldet

De eneste der duer er 'satin' fra føtex - de er superbløde. De kunne endda
bruges til min strålebehandlede gamle mor - tal om bleudslet der!!!

Tine

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 02-11-03 15:14

"Tine Andersen" <tine.andersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> De eneste der duer er 'satin' fra føtex - de er superbløde. De kunne endda
> bruges til min strålebehandlede gamle mor - tal om bleudslet der!!!

Aldis skumvaskeklude er nu også meget gode og billige

Kristina

Fra : Anni Nielsen

Dato : 10-11-03 16:11

"Kristina S. Andreassen" <kristina@s-andreassen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi
> alligevel

> Aldis skumvaskeklude er nu også meget gode og billige

TEST

Fra : Marianne

Dato : 02-11-03 15:18

Der findes utroligt mange
> fabrikater, men alle dem jeg har prøvet, synes jeg er for kraftige.
> Jeg har det dårligt med at bruge vådservietter på en spæd barnenumse.

Hej

Her fungerede det fint med Matas' vådservietter, hvorimod Natusan og Pampers
var for voldsomme.

mvh
Marianne

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 02-11-03 20:34

Så lad være. De indeholder også i følge samtlige undersøgesler, jeg har læst
alt for meget lort, der kan påvirke dit barn negativt. Jeg plejer selv at
have våde vaskeklude (af den gammeldags bomuldsslags) med i en plastikpose
plus papirservietter. Det har altid fungeret glimrende.

Sifs Mor

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-11-03 14:13

"Michael S. Jensen" wrote:

> Så lad være. De indeholder også i følge samtlige undersøgesler, jeg har læst
> alt for meget lort, der kan påvirke dit barn negativt......

hmmmmm, er jeg den eneste som småsmiler lidt af den formulering

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Iben Holst

Dato : 03-11-03 07:53

Når vi tager ud af huset har vi altid skumvaskeklude med, men vi har også
altid en pakke vådservietter med til nødbrug, men vi holder os til Pigeon,
apotekets egne - eller Matas'...

Herhjemme bruger vi kun vand og skumvaskeklude - + "no more tears" fra
Natusan når bleen er mere end blot våd.

Iben

Fra : Ivar

Dato : 04-11-03 21:34

Iben Holst skrev:

> Herhjemme bruger vi kun vand og skumvaskeklude

Jeg bryder mig ikke om skumvaskeklude, jeg synes blot at man
skubber til skidtet. Desuden ville jeg ikke vaske mig selv med en
skumvaskeklud jeg synes de er ubehagelige. "Mor" bruger dem.
Jeg bruger nogle vat-rondeller, men det er heller ikke helt godt.
Man skal bruge så pokkers mange fordi de er så små.

Ivar